Middelfart Sparekasse

Indsats på sociale medier sikrer digital finanspris

Del

Middelfart Sparekasse er årets digitale finansvirksomhed. Det skyldes især arbejdet med sociale medier, men også kundernes tilfredshed med mobilbanken og hjemmesiden tæller positivt.

Middelfart Sparekasse har 11.684 følgere på Facebook. Sættes antallet af følgere i forhold til det samlede antal kunder, er det et af de største antal følgere blandt de danske pengeinstitutter.
Middelfart Sparekasse har 11.684 følgere på Facebook. Sættes antallet af følgere i forhold til det samlede antal kunder, er det et af de største antal følgere blandt de danske pengeinstitutter.

Middelfart Sparekasse kan kalde sig årets digitale finansvirksomhed 2017. Det kan sparekassen på baggrund af en undersøgelse, som finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke står bag. Over 3.000 bankkunder har deltaget i undersøgelsen, som også består af en ekspertvurdering af bankens digitale kanaler.

Især arbejdet med de sociale medier får pendulet til at pege i Middelfart Sparekasses retning.

- Vi er et relations-pengeinstitut, og vi har i lang tid set de sociale medier – især Facebook – som en kanal, hvor vi kan komme i dialog med vores kunder. De kan følge med i nyheder fra sparekassen, og de spørger os om snart sagt alt mellem himmel og jord. Det kan være et betalingskort, der driller, problemer med at lave en overførsel eller mere politiske emner som vores holdning til at tage gebyr for brug af netbanken, fortæller Kristian Gren, chef for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse.

Hurtige svar er nøglen

I modsætning til de fysiske filialer har sparekassens Facebook-side altid åbent. Og kunderne forventer svar, når de spørger.

- Derfor prioriterer vi at svare på alle henvendelser – så hurtigt som muligt. Oftest inden for få minutter. Det er kundernes forventning, og det forsøger vi at leve op til, så godt vi kan, siger Kristian Gren.

Moderne sparekasse baseret på gamle dyder

Ud over arbejdet med de sociale medier, var der også roser til sparekassens hjemmeside og mobilbank. Kunderne er glade for mobilbanken, og eksperterne hæfter sig ved, at hjemmesiden er responsivt designet, så den kan vises på både computer, tablet og mobil.

- Vi er en moderne sparekasse baseret på gamle dyder. Set i det lys er det meget glædeligt, at vi på dagen for vores 164-års fødselsdag fik bevis for, at vi også kan begå os i en digital verden, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Seneste skud på den digitale stamme er udviklingen af en ny app, MS Oplev. Den giver et overblik over alle de arrangementer, sparekassen er en del af, de rabataftaler kunderne tilbydes, samt de mange sponsorater, som sparekassen står bag.

- At give tilbage til lokalsamfundet er en integreret del af vores forretning. Med den nye app har vi nu også givet det et digitalt islæt, siger Martin Baltser.

Nøgleord

Kontakter

Adm. direktør Martin Baltser, 27900500
Chef for marketing og forretningsudvikling Kristian Gren, 27900511
Kommunikationschef Bjarne Jacobsen, 27900664

Billeder

Middelfart Sparekasse har 11.684 følgere på Facebook. Sættes antallet af følgere i forhold til det samlede antal kunder, er det et af de største antal følgere blandt de danske pengeinstitutter.
Middelfart Sparekasse har 11.684 følgere på Facebook. Sættes antallet af følgere i forhold til det samlede antal kunder, er det et af de største antal følgere blandt de danske pengeinstitutter.
Download
Adm. direktør Martin Baltser.
Adm. direktør Martin Baltser.
Download
Middelfart Sparekasse vandt to ud af tre priser i kategorien "mellemstore banker" ved prisuddelingen i Folketeatret: Bedste digitale kundeløsninger og samlet vinder som Årets digitale finansvirksomhed.
Middelfart Sparekasse vandt to ud af tre priser i kategorien "mellemstore banker" ved prisuddelingen i Folketeatret: Bedste digitale kundeløsninger og samlet vinder som Årets digitale finansvirksomhed.
Download

Links

Information om Middelfart Sparekasse

Middelfart Sparekasse
Middelfart Sparekasse
Havnegade 21
5500 Middelfart

64 22 22 22https://midspar.dk/

”Til fælles bedste.” Det var udgangspunktet, da Middelfart Sparekasse blev stiftet i 1853, og den sætning har vi levet efter lige siden. For Sparekassen handler til fælles bedste om at gøre en positiv forskel for kunder, medarbejdere og de lokalsamfund, vi er en del af.

Sparekassens vision er at være ”bedst til kunder”, vi vil være en Danmarks bedste arbejdspladser, og hvert år giver vi mindst 7,5 mio. kr. tilbage til lokalsamfundene i form af støtte til begivenheder, foreninger, enkeltpersoner mv.

Forretningsmodellen har vist sig bæredygtig gennem mange år. Sparekassen har i dag ca. 75.000 kunder, egenkapitalen har rundet én mia. kr., og i 2017 var overskuddet før skat 125,9 mio. kr.

Følg pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum