Nemlig.com

Ildsjæl vinder pris for indsats mod madspild

Onlinesupermarkedet nemlig.com overrækker for første gang en pris til en person, der har gjort en ekstraordinær indsats mod madspild
Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com, overrækker prisen til Årets Madspildshelt. Foto: nemlig.com

For at anerkende de frivillige kræfter, der hver dag gør en forskel mod madspild, overrækker nemlig.com en nyoprettet pris til en person, der har gjort en helt unik forskel mod madspild. Dette års madspildshelt er Malene Dyrholm, der i en årrække har været en bærende drivkraft for den lokale kamp mod madspild i Albertslund.

”Det er fantastisk dejligt. Jeg er rigtig glad for, at nemlig.com anerkender vores store arbejde for at minimere madspild og hjælpe lokale borgere,” siger Malene Dyrholm, da hun får overrakt prisen og en buket blomster hos nemlig.com.

For at vinde prisen som årets madspildshelt skal en person eller en organisation have gjort en mærkbar og passioneret indsats for at bekæmpe madspild det seneste år. Med mere end 57 tons mad uddelt til udsatte borgere i Albertslund, har Malene Dyrholm og Overskud i Albertslund gjort en bemærkelsesværdig indsats det forgangne år.

”Overskud i Albertslund er et super fedt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden. Vi er i gang hver eneste dag året rundt, og var vi flere frivillige, kunne vi gøre endnu mere,“ siger Malene Dyrholm, og fortsætter: “Vi har alle mulige forskellige opgaver, så det kræver ikke en stor bil at være med, selvom det bestemt ikke er en hindring."

Hver uge uddeler foreningens 30 frivillige fødevarer til de mere end 200 familier i lokalområdet, som blandt andet bliver henvist af kommunens Udsatteråd. Derfor gør overskudsvarerne fra nemlig.com en vigtig forskel i lokalområdet og for de trængende familier.

”Det er så vigtigt, at vi anerkender de mennesker, der hver dag er med til at hjælpe andre. Overskud i  Albertslund hjælper os med at aftage overskudsvarer. De varer hjælper så familier, som kan have svært ved at få hverdagens ender til at mødes. Derfor er samarbejde mellem frivillige foreninger og virksomheder et stærkt kort på hånden, når vi skal minimere madspild de næste mange år,” siger Mikkel Pilemand.

For nemlig.com er prisen en vigtig del af indsatsen mod madspild, hvor virksomheden er medlem af  madspildstænketanken One/Third, ligesom at nemlig.com frivilligt har forpligtet sig til at halvere sit madspild i 2030. Nemlig.com har i forvejen et meget lavt madspild. Faktisk har onlinesupermarkedet kun cirka en tredjedel madspild sammenlinget med et traditionelt supermarked.

Malene Dyrholm fra Overskud Albertslund vinder pris for Årets Madspildshelt. Foto: nemlig.com

Information om Nemlig.com

Nemlig.com
Banemarksvej 58

nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.

Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.

På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.

----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.

Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com

Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com

Nemlig øger omsætning i nyt regnskab30.1.2024 08:08:01 CET | Pressemeddelelse

Nemlig er tilbage i vækst, og virksomheden har i det netop afsluttede finansår 2022/23 øget omsætningen til 2,51 mia. kr., hvilket er en stigning på 30 mio. kr. i forhold til sidste finansår. Omsætningsvæksten på helåret blev sikret i finansårets sidste fem måneder fra marts til juli med en gennemsnitlig vækst på 20%. En tendens der er fortsat ind i det nye finansår 2023/24, der startede i august 2023 og derfor tegner godt for dette år.