Kompas Kommunikation

Ikke-miljøvenlige kontorer er en frustration og skuffelse for medarbejderne

Del
Efterhånden som vi er vendt tilbage til kontoret, er der sket et tydeligt skift i danskernes forventninger til bæredygtighed på arbejdspladsen. Det kommer til udtryk ved, at 54 % af danske kontorarbejdere er blevet mere fokuseret på miljøet, og halvdelen er skuffede over, at deres arbejdsgiver ikke har gjort noget for at forbedre det under pandemien. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Tork Eco Office på vegne af den globale hygiejnevirksomhed Essity.

Den nye undersøgelse fra Tork og Essity bygger på besvarelser fra 12.000 kontormedarbejdere i syv lande i Europa - inklusive Danmark, og den afslører blandt andet, at 91 % af de adspurgte danskere ønsker et mere miljøvenligt kontor.

Undersøgelsen viser også, at 7 ud af 10 kontorarbejdere i Danmark føler, at de er overladt til at tage føringen på bæredygtighedsområdet selv, og 61 % har allerede forsøgt at implementere en mere miljøvenlig praksis på kontoret, idet deres chefer overhovedet ikke ser ud til at bekymre sig om planeten[1]. Kombineres dette svar med, at 8 ud af 10 faktisk vælger arbejdsplads baseret på dens bæredygtighedsomdømme og -handlinger, bør virksomheder være opmærksomme på deres miljøindsatser. Et miljøvenligt kontor er nødvendigt for at kunne fastholde og tiltrække medarbejdere i disse udfordrende tider.

Emner som genbrug og reduktion af affald (f.eks. printerpapir og papirhåndklæder), energiforbrug som blandt andet solceller på taget og bedre intern kommunikation omkring bæredygtighed er topprioriteter for medarbejderne, som virksomheder kan tage fat på.

"Der har været et tydeligt skift i løbet af de sidste 18 måneder i vores generelle holdninger, da medarbejderne tager spørgsmålet om bæredygtighed mere alvorligt end nogensinde før. Der er en klar forventning og efterspørgsel efter et miljøvenligt kontor, noget ikke alle arbejdsgivere tager alvorligt. Simple trin, såsom at forbedre genbrugspraksis og reducere brugen af ​​energi kan gøre en forskel, men kun hvis du inkluderer og kommunikerer om det med dine medarbejdere. På den måde kan du få den bedste effekt” siger Maria Frommelt, Customer Success Manager, Tork PaperCircle. 

Hun fortsætter: ”Med Tork PaperCircle® hjælper vi allerede virksomheder i 14 lande med at genanvende brugte papirhåndklæder. Denne service har stor indvirkning, da den reducerer mængden af restaffald og bidrager til at reducere det samlede CO2-aftryk. En yderligere fordel er, at 95 % af eksisterende kunder siger, at Tork PaperCircle® servicen har øget den overordnede bæredygtighedsbevidsthed blandt personalet på deres faciliteter”[2].

Få mere at vide om Tork PaperCircle®-tjenestenpå:
https://www.tork.dk/serviceydelser/losninger/tork-papercircle

Om undersøgelsen
Webundersøgelsen er udført i Danmark, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Holland, Sverige og Polen. Essity har indsamlet indsigter fra den brede offentlighed og interviewet 12.000 respondenter i alderen 18-55+ år, der normalt arbejder på et kontor. Undersøgelsen blev udført i marts - april 2022 (For Storbritannien i oktober 2021) af OnePoll på vegne af hygiejne- og sundhedsvirksomheden Essity.

Om Tork
Tork tilbyder professionelle hygiejneprodukter og -tjenester til kunder over hele verden lige fra restauranter og sundhedsfaciliteter til kontorer, skoler og industrier. Produkter fra Tork omfatter dispensere, papirhåndklæder, toiletpapir, sæbe, servietter, klude, men også softwareløsninger til datadrevet rengøring. Gennem ekspertise inden for hygiejne, funktionelt design og bæredygtighed er Tork blevet en markedsleder, der støtter kunderne til at tænke fremad, så de altid er klar til at drive den bedste forretning. Tork er et globalt brand under Essity, og det er en engageret partner for kunder i over 110 lande.
Du kan holde dig opdateret med de seneste nyheder og innovationer fra Tork på: www.tork.dk

Om Essity
Essity er en førende global hygiejne- og sundhedsvirksomhed. Essity er dedikeret til at forbedre velvære gennem produkter og tjenester, som kan købes i cirka 150 lande under de førende globale mærker TENA og Tork, og andre stærke mærker, såsom Actimove, JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda og Zewa. Essity har omkring 46.000 ansatte. Nettoomsætningen i 2021 udgjorde ca. 12 mia. euro. Virksomhedens hovedkvarter ligger i Stockholm, Sverige, og Essity er noteret på Nasdaq Stockholm. Essity bryder barrierer for velvære og bidrager til et sundt, bæredygtigt og cirkulært samfund. Mere information kan findes på www.essity.com.

[1] * Baseret på en undersøgelse fra januar 2022 med 41 Tork PaperCircle® kunder i Europa.

[2] * Baseret på en undersøgelse fra januar 2022 med 41 Tork PaperCircle® kunder i Europa.

 

Nøgleord

Kontakter

Frederikke Mittet
Kommunikationskonsulent
M: (+45) 60 65 84 35
E: frederikke@kompas.dk

Information om Kompas Kommunikation

Kompas Kommunikation
Kompas Kommunikation
Toldbodgade 55b 1.
1253 København K

Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Bosch og Randox indgår strategisk partnerskab: Investerer massivt i innovation af molekylær diagnostik og analyseplatformen Vivalytic.11.4.2024 11:56:34 CEST | Pressemeddelelse

Hurtigere og mere prævise diagnostiske tests. Det er målet for det netop offentliggjorte strategiske partnerskab mellem Bosch og Randox Laboratories Ltd. De to virksomheder vil investere 150 millioner euro i udviklingen af nye diagnostiske tests, herunder en avanceret sepsistest, der udnytter den banebrydende BioMEMS-teknologi. Dette samarbejde markerer et skridt mod Boschs mål om at fremskynde innovationen af molekylær point of care-diagnostik med deres Vivalytic-analyseplatform og dominere det fremtidige milliardmarked inden 2030.

Sundhedsinnovation i fokus: Gode samarbejder betaler sig – og nu skal årets bedste implementering af en sundhedsteknologisk løsning findes12.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Mangel på sundhedspersonale og pres i sundhedsvæsenet gør gode ideer og specielt implementeringen af dem til et brændende behov – endda en nødvendighed. For en god idé forbliver netop bare dét, hvis ikke den tages i brug. Nogle skal gå forrest og vise, at det kan lykkes, og at det gode samarbejde kan betale sig. Derfor hyldes to kommuner, to hospitaler og tre private sundhedsteknologiske virksomheder nu for at tænke innovation helt ind i kernen af sundhedsarbejdet.

Nyt partnerskab skal få danskerne til at spise flere bælgfrugter12.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I dag lanceres: Bælgfrugtpartnerskabet – som på initiativ af Tænketanken Frej og detailkæden Lidl skal sætte fokus på og øge både produktionen og danskernes forbrug af bælgfrugter. I fællesskab skal forskellige partnere fra hele værdikæden sætte ambitiøse mål, igangsætte initiativer samt løbende monitorere salg og forbrug af bælgfrugter for at sikre, at partnerskabet opnår effekt.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye