Ikea on puhutuin brändi millenialien keskuudessa

Nuorten Top 10 –brändit: Mistä brändeistä nuoret puhuvat? YouGov BrandIndex esittelee nyt rankinglistan nuorten arvostamista brändeistä.

IKEA on YouGov BrandIndexin kärjessä parhailla Word Of Mouth -pisteillä (brändit, joista puhutaan eniten) 18–34-vuotiaiden ikäryhmässä. Eri kauppaketjut, kuten Lidl, K-citymarket, Prisma, S-market ja Verkkokauppa.com ovat myös päässeet nuorten top-10 -listaukseen.

Parhaat Word Of Mouth -pisteet

Top WOM 2018 - millenials

Nuorten Top 10 sisältää sekä globaaleja jättiyrityksiä, että perinteikkäitä suomalaisnimiä.

YouTube on erittäin suosittu nuorten keskuuudessa ja se onkin toiseksi puhutuin brändi tässä mittauksessa. Globaalit brändit, kuten Mc Donalds ja Samsung ovat myös mukana tässä top 10 -listauksessa.

Nousijat 2018

Top improvers WOM 2018 - millenials

K-citymarket on parantanut WOM-pisteitään 7,0 pisteellä vuonna 2018 ja on siten vuoden ylivoimaisin nousija nuorten parissa.

YouGov BrandIndex -rankingista

Suomessa BrandIndex vertailee yli 200 eri brändiä. YouGov Brandindex haastattelee joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysyy heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

Nuorten rankinglista on koottu YouGov BrandIndex Word Of Mouth -pisteiden (WOM-score) perusteella kaikille brändeille, joista 18–34-vuotiaat vastaajat ovat kuulleet jotakin myönteistä (myönteinen Buzz). Mukana ovat vain brändit, joihin liittyen on kerätty vähintään 200 haastattelua jakson aikana.

WOM-pisteet lasketaan kysymällä vastaajilta, mistä brändeistä he ovat puhuneet keskusteluissa, verkossa tai sosiaalisissa medioissa kahden viimeksi kuluneen viikon aikana.

BUZZ lasketaan kysymällä vastaajilta, ovatko he kahden viimeksi kuluneen viikon aikana kuulleet jotakin myönteistä tai kielteistä tietystä brändistä mainoksissa, uutisissa, sekä keskusteluissa ystävien ja perheenjäsenten kanssa.

Tiedot ajalta 1. syyskuuta 2017 – 31. elokuuta 2018.

Katso maakohtaiset tulokset