Ignorerede opkald fra Danske Spil i over en måned: Det var dumt

En mand i 50’erne fra Faurskov Kommune gik rundt som millionær i over en måned uden at vide det, fordi han har et princip om, at han ikke svarer på opkald fra folk, han ikke kender. Således gik manden rundt - intetanende om, at han havde 12.500.000 i udsigt på kontoen. Han havde nemlig heller ikke været logget ind på sit Plus-abonnement siden han oprettede den for flere år siden. Så chancerne for, at han selv ville opdage sit held, var meget små.

-Nu kan jeg godt se, at det var lidt dumt, at jeg ikke tog telefonen, siger vinderen, der er millionær nr. 3669, med et grin.

Efter de mange forgæves opkald og enkelte mails tog Helene, der sidder i Danske Spils Kundeservice, andre midler i brug. Da retningslinjerne foreskriver, at man kun må oplyse om en gevinst til selve vinderen - og altså ikke andre personer, der kan have overtaget en telefon, uden at oplysningen er blevet opdateret, skrev hun følgende SMS til den hemmelige millionær:

"Kære … Det er meget vigtigt, at du ringer til mig. Mvh, Helene".

- Jeg undrede mig da over, at jeg fik en sms fra en fremmed kvinde. Men jeg blev selvfølgelig nysgerrig. Så jeg ringede op til hende. Da hun sagde noget om, at jeg havde vundet en stor gevinst i Lotto, blev jeg naturligvis skeptisk. For jeg har prøvet at blive ringet op af folk, som enten ville snyde mig eller sælge mig noget. Det er også derfor, jeg ikke tager telefonen, hvis jeg ikke kender nummeret, fortæller han.

Helene fik dog manden til at gå ind og kigge på sin abonnementskonto, hvor det ganske rigtigt stod, at han havde vundet 12.500.000 skattefri kroner.

-Det var meget uvirkeligt. Jeg måtte have noget at sunde mig på, så jeg gik ud og købte en virkelig god flaske rom og tog mig et fornuftigt glas, lyder det.

Den heldige vinder, der er single, glæder sig først og fremmest over, at han nu kan flytte ind til centrum af Aarhus, da det er en drøm, han længe har haft.

-Jeg har boet derinde før og har længe villet flytte tilbage, men finanserne har ikke været til det, da det jo er enormt dyrt. Så nu vil jeg købe mig en fin lejlighed. Jeg glæder mig virkelig meget til at komme tilbage, hvor der er liv - biografer og restauranter osv. Det har jeg savnet. Og nu behøver jeg aldrig mere tænke på, at jeg skal spare.

Selvom vinderen egentlig godt kunne trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet efter så stor en gevinst, har han ikke tænkt sig at lave om på andet i sit liv, end at flytte bopæl.

-Jeg kan godt lide at arbejde og ved ikke, hvad jeg ellers skulle bruge min tid på. Jeg tror, jeg ville kede mig, hvis ikke jeg havde noget at stå op til. Men det er da klart, at det giver nogle muligheder for at gå på pension tidligere, hvis jeg får lyst til det. Og så tror jeg, jeg skal på nogle længere rejser om vinteren, så man slipper for at være i Danmark i de kolde måneder.

Den heldige vinder havde ikke planlagt den helt store sommerferie i år, men overvejer nu at tage en tur rundt i Danmark og besøge alle de steder, han aldrig har haft mulighed for at se. Især nu, hvor Corona alligevel har sat nogle begrænsninger på rejseaktiviteten.

-Det kunne godt blive en rigtig hyggelig luksustur med en hotelovernatning her og der. Så støtter man også lokalt. Det kan jeg godt lide, siger han.

Endnu har den aldeles velhavende mand ikke fortalt til nogen, at han har vundet den store gevinst.

- Jeg er lidt i vildrede, om jeg skal dele det med nogen. På den ene side, har man jo lyst til at skrige sin glæde ud til alle. På den anden side ved man ikke, om man kan få nogle problemer ved at gøre det. Så det overvejer jeg lige den næste tid. Nu skal jeg først lige komme mig helt over chokket, siger han - og griner igen.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain. Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold. Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement. I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions