If vinder ’Årets Digitale Finansvirksomhed’ blandt forsikringsselskaber

En samlet bedømmelse i top fra både eksperter og kunder af selskabets digitale løsninger sikrer, at If er tilbage på førstepladsen som 'Årets Digitale Finansvirksomhed' blandt forsikringsselskaber i Danmark.

Det er FinansWatch og analyseinstituttet Wilke, der står bag kåringen, der er baseret på brancherapporten Digital Finans 2022. Mere end 7.000 besvarelser fra kunder i de største finansvirksomheder samt ekspertvurderinger af virksomhedernes digitale kundeløsninger og indberetninger fra de ansvarlige for det digitale område i de største finansvirksomheder, bidrager til undersøgelsen og til kåringen af bedst performende selskaber.

”Gode digitale løsninger er meget højt prioriteret i If på både nordisk og nationalt plan. Når vi videreudvikler vores digitale løsninger, har vi hele tiden fokus på at skabe hurtigere overblik for kunden og gøre oplevelsen mere enkel og overskuelig og brugervenlig. Vi er utrolig glade for, at både kunder og eksperter anerkender vores løsninger,” siger Morten Dupont, leder af Produkt Privat hos If Forsikring.

”Det fortæller os, at vores fokus på at skabe effektive kundeoplevelser, hvor kunderne føler sig både imødekommet og hjulpet – selv når der er robotteknologi og automatiserede processer bag – er både værdsat af vores kunder og anerkendt af eksperter. Det er vi både stolte af og glade for”, siger Morten Dupont.

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.