If storsatser på digitale møder: Vil reducere antal forretningsrejser med 50 procent i år
Nordens største forsikringsselskab, If, har besluttet at fastholde den digitale mødekultur fra pandemien og vil reducere antal forretningsrejser med 50 procent i forhold til 2019.

I 2019 blev der foretaget cirka 17.000 flyvninger i If-koncernen. Da pandemien brød ud i begyndelsen af 2020, faldt antallet af rejser med mere end 75 procent. If har nu vedtaget, at man ikke skal vende tilbage til det, der var normalt før pandemien, selvom det er muligt at rejse som normalt.
”Helt overordnet handler det om at begrænse vores samlede klimaregnskab og om at fremme en bæredygtig adfærd,” siger miljø- og indkøbsansvarlig i If Danmark, Bo Petersen, og fortsætter:
”Vi har under pandemien bevist, at vi kan drive vores forretning uden at rejse, kun med digitale møder. Vi ønsker at bruge de erfaringer til at fastholde en kultur med færre rejser og dermed skabe fordele for miljøet, for If og for vores familier. Ved at reducere de lange arbejdsdage, som mange forretningsrejser fører til, frigøres der mere tid i hverdagen, hvilket fremmer trivslen,” siger Bo Petersen.
Den nye rejsepolitik definerer 3 mødetyper og fordrer, at medarbejderen ved booking forholder sig til mødeindholdet. Anbefalingerne lyder på Teams-møder ved fast dagsorden med statusopdatering, informations- og vidensdeling, business follow-ups og lignende. Fysiske møder, når hovedformålet er opbygning af relationer og kultur, og hybridmøder - hvor nogle er til stede i et mødelokale mens andre deltager via Teams - når fokus er på den fælles, ensartede oplevelse af information og mødeindhold, uanset om man deltager live eller virtuelt.
If har forud for lanceringen af rejsepolitikken foretaget tekniske opgraderinger i knap 150 mødelokaler rundt om på de nordiske kontorer.
Halvering allerede i år
If har lavet en målsætning om at reducere rejserne med 50 procent allerede i 2022 i forhold til 2019.
”På nuværende tidspunkt kan vi nå forventningen, men vi er også klar over, at restriktionerne i starten af året bidrog til nedsat rejseaktivitet. Derfor er det nu, hvor der igen er åbnet op for rejser til de markeder, If opererer i, at vi skal være ekstra skarpe på rejseanbefalingerne og på om formålet med mødet eller møderne har en karakter, hvor fysisk tilstedeværelse vitterligt er det bedste,” siger miljø- og indkøbsansvarlig Bo Petersen.
Ifs rejsepolitik definerer desuden, at rejser skal foregå på en bæredygtig måde og til lave omkostninger. Der skal rejses med tog, hvis togrejsen er kortere end 3,5 time og alle rejser skal bookes med hensyntagen til bl.a. de miljømæssige aspekter ved rejsen.
Rejsepolitikken omfatter alle Ifs 7.900 ansatte i hele Norden.
Nøgleord
Kontakter
Bo Petersen, Miljø- og indkøbsansvarlig, If Forsikring Danmark.
Kontakt formidles via kommunikationsafdelingen.
Birgitte RingbækKommunikationschefIf Skadeforsikring
Head of Communication
Billeder


Links
Information om If Skadeforsikring
If er Nordens største forsikringsselskab. Næsten 8.000 medarbejdere arbejder for, at Ifs 3,8 millioner kunder både tør og kan forme deres fremtid. If har været klimaneutral siden 2011 og tilsluttede sig i 2021 Science Based Targets (SBTi) og forpligter sig derved til at reducere ressourceforbrug og opfylde ambitiøse klimamål. Som storindkøber påtager If sig ansvaret for at tilskynde og, om nødvendigt, kræve bæredygtig adfærd fra sine flere tusinde samarbejdspartnere. If forsikrer hver 4. husstand i Norden, er ejet af den finske finanskoncern Sampo og har sit hovedkontor i Stockholm.
Følg pressemeddelelser fra If Skadeforsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Skadeforsikring
Forsikringsselskab advarer: Risikerer nedsat erstatning efter skader10.5.2022 07:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Prisstigninger på råmaterialer og knaphed på komponenter betyder, at skader i dag er markant dyrere at udbedre end for blot et år siden. I Nordens største forsikringsselskab har man allerede set eksempler på erhvervskunder, som har været markant underforsikret, fordi inflationen har gjort det dyrere at dække skaderne.
Rekordhøj kundetilfredshed og fornyelsesgrad bag historisk resultat for If4.5.2022 08:36:48 CEST | Pressemeddelelse
”If leverer sit stærkeste kvartalsresultat nogensinde, trods usikkerheden i verden. Vores kundetilfredshed og fornyelser af forsikringsaftaler, slår rekord. Kombineret med en solid kundevækst er vi godt rustet til at håndtere fremtidig usikkerhed,” siger Ifs koncernchef Morten Thorsrud om resultatet for årets første kvartal.
Advarsel: Du risikerer at betale for en ferie, du ikke kommer afsted på8.4.2022 08:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskere skal beregne ekstra god til sikkerhedskontrol og checkin, hvis de skal ud at flyve i den kommende tid. Forsikringsselskab advarer om, at man selv kan komme til at stå med regningen for en rejse, man ikke kom afsted på.
If gør bæredygtighed til en del af sin strategi5.4.2022 08:45:08 CEST | Pressemeddelelse
Forsikringsselskabet If præsenterer nu sin bæredygtighedsrapport for 2021. If har tilsluttet sig Science Based Targets og integreret bæredygtighed i selskabets risikovurdering af storkunder. Forsikringsselskabet skærper fokus på tiltag, der forebygger skader og reducerer emissioner hos kunder og samarbejdspartnere.
Flere hunde forsikres fra snude til halespids16.3.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nye tal viser, at danskerne i stigende grad forsikrer deres hunde som fuldgyldige familiemedlemmer. I følge en opgørelse fra If Forsikring prioriterer 69 pct. af kunderne at have syge- og ulykkesforsikring til deres hund, mens blot en tredjedel nøjes med den lovpligtige ansvarsforsikring.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum