If skifter leverandør på vejhjælp i Europa

Efter to år som leverandør af vejhjælp på det danske vejnet, udvider If nu samarbejdet med Viking Assistance til at dække hele Europa.

Efter to år som leverandør af Vejhjælp på det danske vejnet, udvider If nu samarbejdet med Viking Assistance til at dække hele Europa. (Foto: If/PR)

Leverandørskiftet indebærer, at det fremover vil være Viking Assistance, der bistår Ifs privat- og erhvervskunder, når de har brug for hjælp på vejene rundt om i Europa.

”Ved at tilbyde én leverandør, ét telefonnummer og én samlet vejhjælpsassistance uanset om kundes behov opstår i Danmark eller Europa, bliver det enklere for vores kunder at få hurtig hjælp”, forklarer Kasper Erbo Mortensen, Head of Motor Privat hos If Forsikring.

Samtidig opnår If en enklere administration med kun én partner på selskabets vejhjælpsydelser. Det giver mulighed for at udnytte synergier bedre både på kort og lang sigt, oplyser Kasper Erbo Mortensen.

If forsikrer hver femte bil i Norden gennem egne bilforsikringer og bilmærkeforsikringer via en række af de førende bilproducenter. Skiftet er gældende for både privatkunder på udlandsferie i Europa og for erhvervskunder i If.

Viking er førende på vejhjælps- og assistanceselskab, og opererer i Danmark, Norge, Sverige og Finland. If købte i 2019 100 pct. af aktierne i Viking og overtog ved den lejlighed samtlige af assistanceselskabets ydelser i Norden.

Viking råder over 320 servicestationer i selskabets netværk og håndterer hvert år 1,5 millioner telefonsamtaler og omkring 460.000 assistancer.

Talspersoner fra If eller Viking Assistance kontaktes via Ifs kommunikationschef Birgitte Ringbæk på tlf: 3687 4912 / 6120 5009 eller mail: birgitte.ringbaek@if.dk

Kasper Erbo Mortensen er produktchef Motor Privat hos If Forsikring (foto: Lars Schmidt)

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.