If Forsikring

If lancerer nyt nordisk kommunikationskoncept

Del
Forsikringsselskabet If lancerer i disse dage en ny brand-kampagne, der er første skridt i at positionere If som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab.
Det nye koncept ”Ved din side” er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau, If Creative Agency (IfCA).
Det nye koncept ”Ved din side” er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau, If Creative Agency (IfCA).

- Ifs nye kundeløfte er at være "Ved din side". Vi vil gøre det tydeligere for omverdenen, hvem vi virkelig er, forklarer Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos Nordens største forsikringsselskab, If.

- If er en værdidrevet virksomhed. Vi er drevet af omtanke både over for vores kunder, vores medarbejdere og for samfundet. Vi har fokus på de bedste løsninger for vores kunder, uanset om kunden er privatperson eller en global virksomhed. Det er dybt forankret i vores måde at arbejde på og i vores virksomhedskultur, siger Sumit Malhotra.

Orsorg er del af DNA'et
Det nye kommunikationskoncept skal tydeliggøre hvad If er og står for. Det handler om at løfte dét frem, som allerede findes og fungerer. At fortælle hvad der sker hver dag. At vise, at kundeoplevelsen tager udgangspunkt i, hvem kunden er, og hvad denne særlige kunde har brug for. Både før, der sker noget, og efter.

- Det er nemt at kopiere produkter og tjenester i vores branche, men vores kultur, vores medarbejderes engagement og deres oprigtige omsorg for kunderne, kan ikke kopieres. If har generelt meget tilfredse medarbejdere og kunder, viser måling efter måling. Denne tillid giver os mulighed for at styrke vores kundeløfte, siger Sumit Malhotra.

Den nye kampagne viser, hvordan If er der for sine kunder i forskellige situationer gennem livet.

- Vi vil være ved kundernes side, når de har brug for det. Vores engagement handler ikke kun om at udbetale erstatninger, vi engagerer os på et dybere plan, for eksempel ved at investere mere og mere i at forebygge at skader opstår. I kampagnen har vi indfanget både de brede livssituationer og de mere særlige hændelser i livet - fra beslutningen om at stifte familie, til der sker noget med bilen, siger Sumit Malhotra.

- Omsorg er en del af vores DNA. Nu vil vi fortælle omverdenen om det på en mere tydelig måde.

Kampagnen viser hvad If står for ved at skabe en varm, hjælpsom og positiv følelse. For at understrege dette er der udviklet et nyt visuelt udtryk, hvor man kommer tæt på mennesker på et mere følelsesmæssigt og personligt plan.

Konceptet lanceres i dag i hele Norden, hvor If er til stede i både Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vises på TV, outdoor og digitale kanaler i alle landene.

Co-produktion
Det nye "Ved din side" koncept er udviklet af Åkestam Holst, der har base i Stockholm og er en del af det skandinaviske agenturnetværk The North Alliance (NoA), i samarbejde med Ifs interne bureau, If Creative Agency / IfCA.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Det nye koncept ”Ved din side” er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau, If Creative Agency (IfCA).
Det nye koncept ”Ved din side” er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau, If Creative Agency (IfCA).
Download
Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos If.
Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos If.
Download

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse

Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.

If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse

If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye