If lancerer nyt nordisk kommunikationskoncept
Forsikringsselskabet If lancerer i disse dage en ny brand-kampagne, der er første skridt i at positionere If som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab.

- Ifs nye kundeløfte er at være "Ved din side". Vi vil gøre det tydeligere for omverdenen, hvem vi virkelig er, forklarer Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos Nordens største forsikringsselskab, If.
- If er en værdidrevet virksomhed. Vi er drevet af omtanke både over for vores kunder, vores medarbejdere og for samfundet. Vi har fokus på de bedste løsninger for vores kunder, uanset om kunden er privatperson eller en global virksomhed. Det er dybt forankret i vores måde at arbejde på og i vores virksomhedskultur, siger Sumit Malhotra.
Orsorg er del af DNA'et
Det nye kommunikationskoncept skal tydeliggøre hvad If er og står for. Det handler om at løfte dét frem, som allerede findes og fungerer. At fortælle hvad der sker hver dag. At vise, at kundeoplevelsen tager udgangspunkt i, hvem kunden er, og hvad denne særlige kunde har brug for. Både før, der sker noget, og efter.
- Det er nemt at kopiere produkter og tjenester i vores branche, men vores kultur, vores medarbejderes engagement og deres oprigtige omsorg for kunderne, kan ikke kopieres. If har generelt meget tilfredse medarbejdere og kunder, viser måling efter måling. Denne tillid giver os mulighed for at styrke vores kundeløfte, siger Sumit Malhotra.
Den nye kampagne viser, hvordan If er der for sine kunder i forskellige situationer gennem livet.
- Vi vil være ved kundernes side, når de har brug for det. Vores engagement handler ikke kun om at udbetale erstatninger, vi engagerer os på et dybere plan, for eksempel ved at investere mere og mere i at forebygge at skader opstår. I kampagnen har vi indfanget både de brede livssituationer og de mere særlige hændelser i livet - fra beslutningen om at stifte familie, til der sker noget med bilen, siger Sumit Malhotra.
- Omsorg er en del af vores DNA. Nu vil vi fortælle omverdenen om det på en mere tydelig måde.
Kampagnen viser hvad If står for ved at skabe en varm, hjælpsom og positiv følelse. For at understrege dette er der udviklet et nyt visuelt udtryk, hvor man kommer tæt på mennesker på et mere følelsesmæssigt og personligt plan.
Konceptet lanceres i dag i hele Norden, hvor If er til stede i både Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vises på TV, outdoor og digitale kanaler i alle landene.
Co-produktion
Det nye "Ved din side" koncept er udviklet af Åkestam Holst, der har base i Stockholm og er en del af det skandinaviske agenturnetværk The North Alliance (NoA), i samarbejde med Ifs interne bureau, If Creative Agency / IfCA.
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
3687 4183
Billeder
Links
Information om If Skadeforsikring
If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 7.900 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra If Skadeforsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Skadeforsikring
If ændrer i koncernledelsen og styrker skadeorganisationen20.1.2021 11:13:01 CET | Pressemeddelelse
Klas Svensson tager over som koncerndirektør for forretningsområde Erhverv i Nordens største forsikringskoncern. Samtidig styrker If sit kundefokus ved at gøre skadeorganisationen til et selvstændigt ansvarsområde med fast plads i koncernledelsen.
Nu skal bilen omregistreres inden 4 hverdage – ellers kan det koste!6.1.2021 12:04:33 CET | Pressemeddelelse
1. januar 2021 trådte nye regler i kraft, der betyder, at overgangsperioden for at få omregistrering og forsikring på plads i forbindelse med bilkøb, kortes ned fra 3 uger til blot 4 hverdage. Alene i private handler sælges der hvert år over 200.000 brugte biler.
Flere ønsker at droppe rejseforsikringen – forsikringsselskab opfordrer til at genoverveje30.12.2020 11:14:47 CET | Pressemeddelelse
Corona og Udenrigsministeriets ændrede rejsevejledninger har fået flere forsikringskunder til at opsige eller overveje at opsige deres rejseforsikring, når verden alligevel er lukket land. If Skadeforsikring maner til besindighed.
Markant fald i antallet af ulykker i 2020: Corona har skånet danskerne for knæskader og kraniebrud16.12.2020 12:30:24 CET | Pressemeddelelse
I en tid, hvor vi mest af alt forbinder corona-epidemien med begrænsninger og dårligt nyt, er det værd at se på nogle af de mere positive konsekvenser, epidemien har haft. For de findes faktisk!
Nu dækker forsikringen begynderfejl hos elbils-ejere1.12.2020 12:12:14 CET | Pressemeddelelse
Er du fristet af en el- eller hybridbil? Eller holder der allerede eksemplar i carporten? Så kender du måske også til lange ladekabler, og de udfordringer, de kan give.
Forsikringsselskab udvider dækning og hjælper ved ophold i Nordjylland6.11.2020 14:26:08 CET | Pressemeddelelse
Forsikringsselskabet If vælger nu at udvide sin afbestillingsdækning for at hjælpe ved den ekstraordinære situation i Nordjylland. Kunder med planlagte ferieophold i de syv nordjyske kommuner, der er berørt af nedlukningen, får dækket deres rejseudgifter.
Stor købelyst og investeringsvilje løfter Ifs resultat4.11.2020 08:47:37 CET | Pressemeddelelse
God kundevækst, loyale kunder og et solidt løft i privates købelyst gør, at forsikringsselskabet If for tredje kvartal kan præsentere et stærkt resultat. Koncernchef Morten Thorsrud fremhæver, at privatkunderne bidrager til væksten og et resultat på 2,03 milliarder svenske kroner for tredje kvartal 2020.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum