If lancerer nyt nordisk kommunikationskoncept

Forsikringsselskabet If lancerer i disse dage en ny brand-kampagne, der er første skridt i at positionere If som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab.

Det nye koncept ”Ved din side” er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau, If Creative Agency (IfCA).

- Ifs nye kundeløfte er at være "Ved din side". Vi vil gøre det tydeligere for omverdenen, hvem vi virkelig er, forklarer Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos Nordens største forsikringsselskab, If.

- If er en værdidrevet virksomhed. Vi er drevet af omtanke både over for vores kunder, vores medarbejdere og for samfundet. Vi har fokus på de bedste løsninger for vores kunder, uanset om kunden er privatperson eller en global virksomhed. Det er dybt forankret i vores måde at arbejde på og i vores virksomhedskultur, siger Sumit Malhotra.

Orsorg er del af DNA'et
Det nye kommunikationskoncept skal tydeliggøre hvad If er og står for. Det handler om at løfte dét frem, som allerede findes og fungerer. At fortælle hvad der sker hver dag. At vise, at kundeoplevelsen tager udgangspunkt i, hvem kunden er, og hvad denne særlige kunde har brug for. Både før, der sker noget, og efter.

- Det er nemt at kopiere produkter og tjenester i vores branche, men vores kultur, vores medarbejderes engagement og deres oprigtige omsorg for kunderne, kan ikke kopieres. If har generelt meget tilfredse medarbejdere og kunder, viser måling efter måling. Denne tillid giver os mulighed for at styrke vores kundeløfte, siger Sumit Malhotra.

Den nye kampagne viser, hvordan If er der for sine kunder i forskellige situationer gennem livet.

- Vi vil være ved kundernes side, når de har brug for det. Vores engagement handler ikke kun om at udbetale erstatninger, vi engagerer os på et dybere plan, for eksempel ved at investere mere og mere i at forebygge at skader opstår. I kampagnen har vi indfanget både de brede livssituationer og de mere særlige hændelser i livet - fra beslutningen om at stifte familie, til der sker noget med bilen, siger Sumit Malhotra.

- Omsorg er en del af vores DNA. Nu vil vi fortælle omverdenen om det på en mere tydelig måde.

Kampagnen viser hvad If står for ved at skabe en varm, hjælpsom og positiv følelse. For at understrege dette er der udviklet et nyt visuelt udtryk, hvor man kommer tæt på mennesker på et mere følelsesmæssigt og personligt plan.

Konceptet lanceres i dag i hele Norden, hvor If er til stede i både Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vises på TV, outdoor og digitale kanaler i alle landene.

Co-produktion
Det nye "Ved din side" koncept er udviklet af Åkestam Holst, der har base i Stockholm og er en del af det skandinaviske agenturnetværk The North Alliance (NoA), i samarbejde med Ifs interne bureau, If Creative Agency / IfCA.

Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos If.

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 7.900 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.

If: Mange kan være fejlforsikret nu5.8.2020 08:39:58 CESTPressemeddelelse

Koncernchef i forsikringsselskabet If, Morten Thorsrud, forudser, at mange kan have forkerte forsikringsdækninger efter coronatiden. Samtidig med, at han i dag præsenterer andet kvartals resultat, opfordrer han både virksomheder og privatpersoner til at kontakte forsikringsselskabet for at tjekke sine forsikringer. Nye tal fra Nordens største forsikringsselskab viser også, at folks rutiner er på vej tilbage til normalen, efter den voldsomme opbremsning i marts.