If lancerer nyt nordisk kommunikationskoncept

- Ifs nye kundeløfte er at være "Ved din side". Vi vil gøre det tydeligere for omverdenen, hvem vi virkelig er, forklarer Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication hos Nordens største forsikringsselskab, If.
- If er en værdidrevet virksomhed. Vi er drevet af omtanke både over for vores kunder, vores medarbejdere og for samfundet. Vi har fokus på de bedste løsninger for vores kunder, uanset om kunden er privatperson eller en global virksomhed. Det er dybt forankret i vores måde at arbejde på og i vores virksomhedskultur, siger Sumit Malhotra.
Orsorg er del af DNA'et
Det nye kommunikationskoncept skal tydeliggøre hvad If er og står for. Det handler om at løfte dét frem, som allerede findes og fungerer. At fortælle hvad der sker hver dag. At vise, at kundeoplevelsen tager udgangspunkt i, hvem kunden er, og hvad denne særlige kunde har brug for. Både før, der sker noget, og efter.
- Det er nemt at kopiere produkter og tjenester i vores branche, men vores kultur, vores medarbejderes engagement og deres oprigtige omsorg for kunderne, kan ikke kopieres. If har generelt meget tilfredse medarbejdere og kunder, viser måling efter måling. Denne tillid giver os mulighed for at styrke vores kundeløfte, siger Sumit Malhotra.
Den nye kampagne viser, hvordan If er der for sine kunder i forskellige situationer gennem livet.
- Vi vil være ved kundernes side, når de har brug for det. Vores engagement handler ikke kun om at udbetale erstatninger, vi engagerer os på et dybere plan, for eksempel ved at investere mere og mere i at forebygge at skader opstår. I kampagnen har vi indfanget både de brede livssituationer og de mere særlige hændelser i livet - fra beslutningen om at stifte familie, til der sker noget med bilen, siger Sumit Malhotra.
- Omsorg er en del af vores DNA. Nu vil vi fortælle omverdenen om det på en mere tydelig måde.
Kampagnen viser hvad If står for ved at skabe en varm, hjælpsom og positiv følelse. For at understrege dette er der udviklet et nyt visuelt udtryk, hvor man kommer tæt på mennesker på et mere følelsesmæssigt og personligt plan.
Konceptet lanceres i dag i hele Norden, hvor If er til stede i både Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vises på TV, outdoor og digitale kanaler i alle landene.
Co-produktion
Det nye "Ved din side" koncept er udviklet af Åkestam Holst, der har base i Stockholm og er en del af det skandinaviske agenturnetværk The North Alliance (NoA), i samarbejde med Ifs interne bureau, If Creative Agency / IfCA.
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
3687 4183
Billeder
Links
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
Stor stigning i danske hjem: Her er 6 gode råd til at undgå farlige batteribrande13.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
If, Nordens største forsikringsselskab, opfordrer til øget opmærksomhed og deler konkrete råd til brandsikring af danske hjem.
Vildt sommervejr gav flest skybrudsskader siden 20216.9.2025 06:01:00 CEST | Pressemeddelelse
If og Topdanmarks kunder blev især ramt af en usædvanlig våd juli, viser ny opgørelse fra Nordens største forsikringsselskab.
Betydelig samlet vækst og fortsat fremgang inden for personforsikring i Q2 20256.8.2025 07:42:16 CEST | Pressemeddelelse
If leverede en markant vækst i andet kvartal understøttet af høj kundeloyalitet og en voksende kundebase. Inflationen og skadeudviklingen var lavere sammenlignet med samme periode sidste år, som var påvirket af enkelte store skader. En fortsat disciplineret tilgang til omkostninger og prissætning bidrog til den positive udvikling i kvartalet. “Vores størrelse og stærke markedsposition er ikke kun en konkurrencefordel – det kommer også vores kunder til gavn. Det giver os langt bedre muligheder for at styrke vores digitale løsninger på tværs af markeder, hvilket vi ved, at vores kunder værdsætter. De seneste seks måneder er vores digitale salg steget med 12 % inden for forretningsområdet Privat, mens 65 % af vores kunder har anmeldt deres skader digitalt,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Fortsat stærk vækst i personforsikring If oplever stigende efterspørgsel efter personforsikringer med en vækstrate på 11 procent i første halvår blandt privatkunder samt stor interesse fra erhve
Sommerferie giver boom i online lægehjælp: Her er de typiske symptomer5.8.2025 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Når sommerferien rammer, og danskerne rejser ud, følger behovet for lægehjælp med i bagagen. Topdanmark – en del af Nordens største forsikringsselskab, If – har i sommerferieperioden oplevet en markant stigning i kunders brug af den digitale lægetjeneste Hejdoktor. I juli var der 25 procent flere digitale konsultationer sammenlignet med gennemsnittet for årets første seks måneder, og mere end hver fjerde henvendelse kom fra udlandet. ”Vi ser en klar tendens til, at flere danskere søger online lægehjælp i ferien. Det handler både om praktiske behov som receptfornyelser og om at få hurtig vurdering af symptomer, mens man er på farten,” siger Jonas Smith Christophersen, produktchef i If. Varme, vand og virus Kunderne kontakter især Hejdoktor med symptomer relateret til varme, vand og virus. Det gælder blandt andet dehydrering og varmeslag i juli, feriediarré fra rejser til Sydeuropa samt øreproblemer efter badning. Insektstik, fodinfektioner og øjenbetændelse er også blandt de hyppigste å
Opgraderer nu advarsel: Sender SMS til over 100.000 kunder21.7.2025 13:32:13 CEST | Pressemeddelelse
If og Topdanmark har besluttet at opgradere deres varsling. Det betyder, at over 100.000 kunder nu får SMS-varsling, mens både If og Topdanmark har lagt information og gode råd øverst på deres hjemmesider. ”Vi har besluttet at opgradere vores advarsel og sende over 100.000 SMS-varsler efter den seneste varsling om særdeles kraftig regn og lokale oversvømmelser. Vi ved af erfaring, at vi kan være med til at forebygge skader eller begrænse omfanget, hvis vi kommer på banen med gode råd før et markant vejrskifte,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. Ifølge DMI ventes der fra mandag eftermiddag og frem til tirsdag aften op mod 120 mm regn i dele af landet – særligt i Østjylland, på Fyn, Vestsjælland samt Lolland og Falster. Det svarer til næsten det dobbelte af den normale nedbør for hele juli måned. DMI har derfor udsendt varsler i kategori 2 og 3 for kraftig og særdeles kraftig regn samt risiko for lokale oversvømmelser. Hos If og Topdanmark følger man situationen meget tæt. ”Det markant
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum