If Forsikring

If lancerer ny visuel identitet

Del
If vil vise, at de er enkle at have med at gøre. En ny visuel identitet er skabt med det formål at styrke det varme og enkle udtryk og fremhæve både de funktionelle og følelsesmæssige værdier, forsikringsselskabet står for.

Som led i en ny positionering lancerer If nu en ny visuellidentitet, der er udviklet i samarbejde med designbureauet Bold. Formålet er, at Ifs visuelle udtryk også skal signalere Ifs position som enkle at have med at gøre.

If er Nordens største forsikringsselskab. Selskabet fejrede 20 år jubilæum sidste år og rundede samtidig 3,7 millioner kunder på nordisk plan. Oplevelsen af enkelthed er i fokus i alt fra kundeservice, produktudvikling til digitale ydelser.

”Konceptet har vi kaldt simply personal. Et enkelt og personlig udtryk, hvor det funktionelle møder det emotionelle. Den visuelle identitet skal være let for modtagerne at afkode og forholde sig til, den skal være brugervenlig for dem, der arbejder med designet i dagligdagen, og samtidig skal den udtrykke de bløde værdier, vi står for”, forklarer Mathias Brandt Zaric, Head of Brand Design hos If.

Fokus på varme og personlighed
”Udfordringen har været at skabe en visuel identitet, der fokuserer på enkelthed uden at opleves kold eller som om, alt er skrællet væk. Designet skal udstråle den varme, der er i alt, hvad vi gør! Du skal mærke, at der er mennesker bag produkterne og ordene. Derfor har vi bl.a. skabt vores helt egen skriftype” fortæller Mathias Brandt Zaric.

Sammen med virksomheden Letters from Sweden har Bold og If skabt en ny, unik skrifttype, kaldet If Sans. Udover at afspejle Ifs følelsesmæssige værdier, opfylder fonten mange funktionelle behov - særligt i digitale miljøer, hvor læsbarhed er et stort krav.

”Vi har haft meget høje krav til den nye identitet med hensyn til effektivitet. Skrifttypen er designet til at minimere indlæsningstider på websites og mobilt, hvor en tiendedel sekund har betydning for brugeroplevelsen”, siger Mathias Brandt Zaric.

Opdatering af farver og billeder
Ændringerne i Ifs visuelle identitet inkluderer også en opdatering af Ifs samlede farvepalet, billedstil og logofarve. Logoets blå farve har fået en mere intens tone. Sammen med en base af naturlige og varme farver fra beige til brune og komplementære farver inspireret af naturmaterialer, har If nu en farvepalet med et roligt og varmt udtryk.

Den nye identitet har to nye billedstilarter med livsstilsbilleder og studiobilleder.

”Livsstilsbillederne er miljøbilleder, der afspejler situationer fra vores og vores kunders hverdag. Studiobillederne er en effektiv måde at kommunikere vores produkter og tjenester på”, siger Mathias Brandt Zaric.

For at se denne video fra dreambroker.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Ny visuel identitet for If Skadeforsikring

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Betydelig samlet vækst og fortsat fremgang inden for personforsikring i Q2 20256.8.2025 07:42:16 CEST | Pressemeddelelse

If leverede en markant vækst i andet kvartal understøttet af høj kundeloyalitet og en voksende kundebase. Inflationen og skadeudviklingen var lavere sammenlignet med samme periode sidste år, som var påvirket af enkelte store skader. En fortsat disciplineret tilgang til omkostninger og prissætning bidrog til den positive udvikling i kvartalet. “Vores størrelse og stærke markedsposition er ikke kun en konkurrencefordel – det kommer også vores kunder til gavn. Det giver os langt bedre muligheder for at styrke vores digitale løsninger på tværs af markeder, hvilket vi ved, at vores kunder værdsætter. De seneste seks måneder er vores digitale salg steget med 12 % inden for forretningsområdet Privat, mens 65 % af vores kunder har anmeldt deres skader digitalt,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Fortsat stærk vækst i personforsikring If oplever stigende efterspørgsel efter personforsikringer med en vækstrate på 11 procent i første halvår blandt privatkunder samt stor interesse fra erhve

Sommerferie giver boom i online lægehjælp: Her er de typiske symptomer5.8.2025 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse

Når sommerferien rammer, og danskerne rejser ud, følger behovet for lægehjælp med i bagagen. Topdanmark – en del af Nordens største forsikringsselskab, If – har i sommerferieperioden oplevet en markant stigning i kunders brug af den digitale lægetjeneste Hejdoktor. I juli var der 25 procent flere digitale konsultationer sammenlignet med gennemsnittet for årets første seks måneder, og mere end hver fjerde henvendelse kom fra udlandet. ”Vi ser en klar tendens til, at flere danskere søger online lægehjælp i ferien. Det handler både om praktiske behov som receptfornyelser og om at få hurtig vurdering af symptomer, mens man er på farten,” siger Jonas Smith Christophersen, produktchef i If. Varme, vand og virus Kunderne kontakter især Hejdoktor med symptomer relateret til varme, vand og virus. Det gælder blandt andet dehydrering og varmeslag i juli, feriediarré fra rejser til Sydeuropa samt øreproblemer efter badning. Insektstik, fodinfektioner og øjenbetændelse er også blandt de hyppigste å

Opgraderer nu advarsel: Sender SMS til over 100.000 kunder21.7.2025 13:32:13 CEST | Pressemeddelelse

If og Topdanmark har besluttet at opgradere deres varsling. Det betyder, at over 100.000 kunder nu får SMS-varsling, mens både If og Topdanmark har lagt information og gode råd øverst på deres hjemmesider. ”Vi har besluttet at opgradere vores advarsel og sende over 100.000 SMS-varsler efter den seneste varsling om særdeles kraftig regn og lokale oversvømmelser. Vi ved af erfaring, at vi kan være med til at forebygge skader eller begrænse omfanget, hvis vi kommer på banen med gode råd før et markant vejrskifte,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. Ifølge DMI ventes der fra mandag eftermiddag og frem til tirsdag aften op mod 120 mm regn i dele af landet – særligt i Østjylland, på Fyn, Vestsjælland samt Lolland og Falster. Det svarer til næsten det dobbelte af den normale nedbør for hele juli måned. DMI har derfor udsendt varsler i kategori 2 og 3 for kraftig og særdeles kraftig regn samt risiko for lokale oversvømmelser. Hos If og Topdanmark følger man situationen meget tæt. ”Det markant

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye