If lancerer ny visuel identitet

Som led i en ny positionering lancerer If nu en ny visuellidentitet, der er udviklet i samarbejde med designbureauet Bold. Formålet er, at Ifs visuelle udtryk også skal signalere Ifs position som enkle at have med at gøre.
If er Nordens største forsikringsselskab. Selskabet fejrede 20 år jubilæum sidste år og rundede samtidig 3,7 millioner kunder på nordisk plan. Oplevelsen af enkelthed er i fokus i alt fra kundeservice, produktudvikling til digitale ydelser.
”Konceptet har vi kaldt simply personal. Et enkelt og personlig udtryk, hvor det funktionelle møder det emotionelle. Den visuelle identitet skal være let for modtagerne at afkode og forholde sig til, den skal være brugervenlig for dem, der arbejder med designet i dagligdagen, og samtidig skal den udtrykke de bløde værdier, vi står for”, forklarer Mathias Brandt Zaric, Head of Brand Design hos If.
Fokus på varme og personlighed
”Udfordringen har været at skabe en visuel identitet, der fokuserer på enkelthed uden at opleves kold eller som om, alt er skrællet væk. Designet skal udstråle den varme, der er i alt, hvad vi gør! Du skal mærke, at der er mennesker bag produkterne og ordene. Derfor har vi bl.a. skabt vores helt egen skriftype” fortæller Mathias Brandt Zaric.
Sammen med virksomheden Letters from Sweden har Bold og If skabt en ny, unik skrifttype, kaldet If Sans. Udover at afspejle Ifs følelsesmæssige værdier, opfylder fonten mange funktionelle behov - særligt i digitale miljøer, hvor læsbarhed er et stort krav.
”Vi har haft meget høje krav til den nye identitet med hensyn til effektivitet. Skrifttypen er designet til at minimere indlæsningstider på websites og mobilt, hvor en tiendedel sekund har betydning for brugeroplevelsen”, siger Mathias Brandt Zaric.
Opdatering af farver og billeder
Ændringerne i Ifs visuelle identitet inkluderer også en opdatering af Ifs samlede farvepalet, billedstil og logofarve. Logoets blå farve har fået en mere intens tone. Sammen med en base af naturlige og varme farver fra beige til brune og komplementære farver inspireret af naturmaterialer, har If nu en farvepalet med et roligt og varmt udtryk.
Den nye identitet har to nye billedstilarter med livsstilsbilleder og studiobilleder.
”Livsstilsbillederne er miljøbilleder, der afspejler situationer fra vores og vores kunders hverdag. Studiobillederne er en effektiv måde at kommunikere vores produkter og tjenester på”, siger Mathias Brandt Zaric.
For at se denne video fra dreambroker.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Ny visuel identitet for If Skadeforsikring
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
Tlf:3687 4183 / 6120 5009birgitte.ringbaek@if.dkBilleder
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
If advarer om stigende tyveri af kostbart GPS-udstyr19.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nordens største forsikringsselskab, If, har i Danmark registreret en stigning på næsten 50 procent i GPS-tyverier – og tyveribølgen har ændret retning.
Varsel om vindstød af stormstyrke og risiko for kraftig regn: Her er 5 gode råd til boligejere2.10.2025 17:31:04 CEST | Pressemeddelelse
Weekendens vejr er en påmindelse om, at boligejere gør klogt i at forberede hus og have på efteråret, lyder det fra Nordens største forsikringsselskab, If.
Nordens største forsikringsselskab lancerer ny AI-løsning til danske privatkunder2.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitalisering er en afgørende prioritet for forsikringsselskabet If, der nu giver danske privatkunder adgang til en generativ AI-chatbot.
Forsikringsselskab i opråb: Mange virksomheder mangler en kriseplan ved cyberangreb30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mikrovirksomheder og små virksomheder bør udarbejde en kriseplan i tilfælde af, at de bliver ramt af et cyberangreb, lyder opfordringen fra If.
Stor stigning i danske hjem: Her er 6 gode råd til at undgå farlige batteribrande13.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
If, Nordens største forsikringsselskab, opfordrer til øget opmærksomhed og deler konkrete råd til brandsikring af danske hjem.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum