If Forsikring

If lancerer ny visuel identitet

Del
If vil vise, at de er enkle at have med at gøre. En ny visuel identitet er skabt med det formål at styrke det varme og enkle udtryk og fremhæve både de funktionelle og følelsesmæssige værdier, forsikringsselskabet står for.

Som led i en ny positionering lancerer If nu en ny visuellidentitet, der er udviklet i samarbejde med designbureauet Bold. Formålet er, at Ifs visuelle udtryk også skal signalere Ifs position som enkle at have med at gøre.

If er Nordens største forsikringsselskab. Selskabet fejrede 20 år jubilæum sidste år og rundede samtidig 3,7 millioner kunder på nordisk plan. Oplevelsen af enkelthed er i fokus i alt fra kundeservice, produktudvikling til digitale ydelser.

”Konceptet har vi kaldt simply personal. Et enkelt og personlig udtryk, hvor det funktionelle møder det emotionelle. Den visuelle identitet skal være let for modtagerne at afkode og forholde sig til, den skal være brugervenlig for dem, der arbejder med designet i dagligdagen, og samtidig skal den udtrykke de bløde værdier, vi står for”, forklarer Mathias Brandt Zaric, Head of Brand Design hos If.

Fokus på varme og personlighed
”Udfordringen har været at skabe en visuel identitet, der fokuserer på enkelthed uden at opleves kold eller som om, alt er skrællet væk. Designet skal udstråle den varme, der er i alt, hvad vi gør! Du skal mærke, at der er mennesker bag produkterne og ordene. Derfor har vi bl.a. skabt vores helt egen skriftype” fortæller Mathias Brandt Zaric.

Sammen med virksomheden Letters from Sweden har Bold og If skabt en ny, unik skrifttype, kaldet If Sans. Udover at afspejle Ifs følelsesmæssige værdier, opfylder fonten mange funktionelle behov - særligt i digitale miljøer, hvor læsbarhed er et stort krav.

”Vi har haft meget høje krav til den nye identitet med hensyn til effektivitet. Skrifttypen er designet til at minimere indlæsningstider på websites og mobilt, hvor en tiendedel sekund har betydning for brugeroplevelsen”, siger Mathias Brandt Zaric.

Opdatering af farver og billeder
Ændringerne i Ifs visuelle identitet inkluderer også en opdatering af Ifs samlede farvepalet, billedstil og logofarve. Logoets blå farve har fået en mere intens tone. Sammen med en base af naturlige og varme farver fra beige til brune og komplementære farver inspireret af naturmaterialer, har If nu en farvepalet med et roligt og varmt udtryk.

Den nye identitet har to nye billedstilarter med livsstilsbilleder og studiobilleder.

”Livsstilsbillederne er miljøbilleder, der afspejler situationer fra vores og vores kunders hverdag. Studiobillederne er en effektiv måde at kommunikere vores produkter og tjenester på”, siger Mathias Brandt Zaric.

For at se denne video fra dreambroker.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Ny visuel identitet for If Skadeforsikring

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse

Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.

If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse

If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye