If Forsikring

If lancerer ny visuel identitet

Del
If vil vise, at de er enkle at have med at gøre. En ny visuel identitet er skabt med det formål at styrke det varme og enkle udtryk og fremhæve både de funktionelle og følelsesmæssige værdier, forsikringsselskabet står for.

Som led i en ny positionering lancerer If nu en ny visuellidentitet, der er udviklet i samarbejde med designbureauet Bold. Formålet er, at Ifs visuelle udtryk også skal signalere Ifs position som enkle at have med at gøre.

If er Nordens største forsikringsselskab. Selskabet fejrede 20 år jubilæum sidste år og rundede samtidig 3,7 millioner kunder på nordisk plan. Oplevelsen af enkelthed er i fokus i alt fra kundeservice, produktudvikling til digitale ydelser.

”Konceptet har vi kaldt simply personal. Et enkelt og personlig udtryk, hvor det funktionelle møder det emotionelle. Den visuelle identitet skal være let for modtagerne at afkode og forholde sig til, den skal være brugervenlig for dem, der arbejder med designet i dagligdagen, og samtidig skal den udtrykke de bløde værdier, vi står for”, forklarer Mathias Brandt Zaric, Head of Brand Design hos If.

Fokus på varme og personlighed
”Udfordringen har været at skabe en visuel identitet, der fokuserer på enkelthed uden at opleves kold eller som om, alt er skrællet væk. Designet skal udstråle den varme, der er i alt, hvad vi gør! Du skal mærke, at der er mennesker bag produkterne og ordene. Derfor har vi bl.a. skabt vores helt egen skriftype” fortæller Mathias Brandt Zaric.

Sammen med virksomheden Letters from Sweden har Bold og If skabt en ny, unik skrifttype, kaldet If Sans. Udover at afspejle Ifs følelsesmæssige værdier, opfylder fonten mange funktionelle behov - særligt i digitale miljøer, hvor læsbarhed er et stort krav.

”Vi har haft meget høje krav til den nye identitet med hensyn til effektivitet. Skrifttypen er designet til at minimere indlæsningstider på websites og mobilt, hvor en tiendedel sekund har betydning for brugeroplevelsen”, siger Mathias Brandt Zaric.

Opdatering af farver og billeder
Ændringerne i Ifs visuelle identitet inkluderer også en opdatering af Ifs samlede farvepalet, billedstil og logofarve. Logoets blå farve har fået en mere intens tone. Sammen med en base af naturlige og varme farver fra beige til brune og komplementære farver inspireret af naturmaterialer, har If nu en farvepalet med et roligt og varmt udtryk.

Den nye identitet har to nye billedstilarter med livsstilsbilleder og studiobilleder.

”Livsstilsbillederne er miljøbilleder, der afspejler situationer fra vores og vores kunders hverdag. Studiobillederne er en effektiv måde at kommunikere vores produkter og tjenester på”, siger Mathias Brandt Zaric.

For at se denne video fra dreambroker.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Ny visuel identitet for If Skadeforsikring

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Her er den vigtigste faktor, når danskerne vælger job – det er ikke lønposen30.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

En attraktiv lønpakke står højt på ønskelisten hos mange danskere, når de er på udkig efter et job. Flere faktorer er dog vigtigere end en høj løn, når danskerne skal pege på, hvad der gør en arbejdsgiver attraktiv, og højdespringeren er fleksibelt arbejde. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport udarbejdet af analysebureauet Verian for If, Nordens største forsikringsselskab. 58 procent af de 1.065 adspurgte danskere peger på fleksibelt arbejde som en faktor, der gør arbejdspladsen attraktiv. Kun 33 procent af de adspurgte danskere peger på ”høj løn”. ”Undersøgelsen understreger, at det ikke længere er nok at tilbyde høj løn og goder til sine ansatte. Som virksomhed skal man også være klar til at tilbyde fleksibilitet, hvis man vil tiltrække de dygtigste kandidater,” siger Kristina Ström Olsson, sundhedsstrateg i If. Kan give bagslag Fleksibelt arbejde kan blandt andet indebære, at medarbejdere har mulighed for at arbejde hjemme eller uden for almindelig arbejdstid. Denne arbejdsform

If og Topdanmark: Det dækker din rejseforsikring ved hedebølge eller skovbrand25.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Flere sydeuropæiske lande er ramt af en hedebølge, netop som mange danskere gør sig klar til sommerferie. Det rejser naturligt spørgsmålet: Hvordan er man dækket som forsikringskunde, hvis feriedestinationen rammes af ekstrem varme eller skovbrand? De senere år har særligt Sydeuropa oplevet gentagne hedebølger og naturbrande, og det har fået kunder hos If og Topdanmark til at henvende sig med spørgsmål om rejseforsikringens dækning. "Vi forstår godt, at det kan føles utrygt at rejse til et område ramt af skovbrand. Som udgangspunkt dækker afbestillingsforsikringen ikke i sådanne tilfælde. Men hvis myndigheder fraråder indrejse eller anbefaler evakuering på grund af naturkatastrofe, kan der være mulighed for dækning – forudsat at kunden har de rette dækninger,” siger Lama Chehade, skadeschef i Ifs danske forretning. Hvornår dækker afbestillingsforsikringen? Især forældre med små børn og ældre borgere har henvendt sig med et ønske om at gøre brug af afbestillingsforsikringen på grund af

Mange danskere arbejder, selvom de er syge: Kan bidrage til usund kultur16.6.2025 06:29:00 CEST | Pressemeddelelse

Hver anden dansker fortsætter med at arbejde, selvom de føler sig syge. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport gennemført blandt 1.065 danskere af analysebureauet Verian for If, Nordens største forsikringsselskab. “Man bør ikke arbejde, når man er syg. Arbejde under sygdom kan både have konsekvenser for den enkelte og arbejdspladsen, og derfor er det et problem, at så mange danskere arbejder trods sygdom,” siger Kristina Ström Olsson, sundhedsstrateg hos If. 51 procent af de adspurgte danskere svarer i undersøgelsen, at de arbejder, selvom de er syge. 24 procent tilkendegiver, at de møder fysisk op på arbejdspladsen under sygdom, mens 12 procent arbejder hjemmefra. 15 procent svarer, at det varierer, om de møder ind på arbejdspladsen eller arbejder hjemmefra under sygdom. Kun 39 procent vælger at lade arbejdet ligge, når de er syge, mens ti procent ikke svarer på, om de fortsætter med at arbejde under sygdom. "Man risikerer at smitte sine kolleger, hvis man tager på arbejde, når man

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye