If Forsikring

If lancerer lydidentitet sammen med nyt kreativt koncept

Del
If vil styrke sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab ved hjælp af et nyt kreativt koncept: "If hjælper meget". Samtidig lancerer If en ny lydidentitet, baseret på velkendte lyde fra kundernes hverdag.
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)

Der er mange ting i denne verden, der hjælper lidt, og nogle ting, der virkelig hjælper. En af dem er forsikring.

If Forsikring lancerede i efteråret 2020 et nyt nordisk og baltisk kommunikationskoncept baseret på Ifs kundeløfte 'Ved din side'. Nu styrker If sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab med konceptet ”If hjælper meget”. At trække vejret dybt og tælle til ti hjælper lidt – men If hjælper meget. Gaffetape på ruden hjælper lidt – If hjælper meget.

Nu med særlig lydidentitet
Samtidig lanceres en helt ny lydidentitet, baseret på genkendelige lyde fra kundernes hverdag. I Ifs logo indgår tre prikker, som nu får en mere fremtrædende rolle i brandidentiteten. Prikkerne indleder forsikringshændelsen i reklamefilmene – før vasen falder på gulvet, før bilen bliver ridset - og ledsages af den nye lydidentitet på fem noder, der forstærker historiefortællingen (eksempelvis lyden fra en ringeklokke, et båthorn etc.).

Konceptet ”If hjælper meget” er lavet til at nå et bredt forsikringspublikum samt konkret og kontinuerligt at minde om værdien af If og af sine forsikringer.

”Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet  'Ved sin side' betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid. Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt, siger Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication i If.

I kampagnen ”If hjælper meget” har If samarbejdet med Åkestam Holst, B-Reel Films og instruktør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat for at skabe den rigtige kreative platform, der spænder over budskab, lyd, billede og medieplanlægning. Kampagnen vil kunne ses på TV, online video og radio og vil også blive lanceret i de øvrige nordiske lande.

Arbejdsgruppen:
Kunde: If
Reklamebureau: Åkestam Holst
Designbureau: Bold NoA
Produktionsbureau: BKRY NoA
Instruktør: Torbjörn Martin
Produktionsselskab: B-Reel Films
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediebureau: arat

(Links til TV-filmene findes nedenfor).

Nøgleord

Kontakter

Yderligere information formidles via:
Head of Communication Birgitte Ringbæk, If Skadeforsikring Danmark
Tlf: +45 6120 5009. birgitte.ringbaek@if.dk

Billeder

Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Download
Sumit Malhotra er nordisk Head of Brand, Marketing & Communication i If (Foto: If/PR).
Sumit Malhotra er nordisk Head of Brand, Marketing & Communication i If (Foto: If/PR).
Download

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse

Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.

If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse

If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye