If Forsikring

If lancerer lydidentitet sammen med nyt kreativt koncept

Del
If vil styrke sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab ved hjælp af et nyt kreativt koncept: "If hjælper meget". Samtidig lancerer If en ny lydidentitet, baseret på velkendte lyde fra kundernes hverdag.
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)

Der er mange ting i denne verden, der hjælper lidt, og nogle ting, der virkelig hjælper. En af dem er forsikring.

If Forsikring lancerede i efteråret 2020 et nyt nordisk og baltisk kommunikationskoncept baseret på Ifs kundeløfte 'Ved din side'. Nu styrker If sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab med konceptet ”If hjælper meget”. At trække vejret dybt og tælle til ti hjælper lidt – men If hjælper meget. Gaffetape på ruden hjælper lidt – If hjælper meget.

Nu med særlig lydidentitet
Samtidig lanceres en helt ny lydidentitet, baseret på genkendelige lyde fra kundernes hverdag. I Ifs logo indgår tre prikker, som nu får en mere fremtrædende rolle i brandidentiteten. Prikkerne indleder forsikringshændelsen i reklamefilmene – før vasen falder på gulvet, før bilen bliver ridset - og ledsages af den nye lydidentitet på fem noder, der forstærker historiefortællingen (eksempelvis lyden fra en ringeklokke, et båthorn etc.).

Konceptet ”If hjælper meget” er lavet til at nå et bredt forsikringspublikum samt konkret og kontinuerligt at minde om værdien af If og af sine forsikringer.

”Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet  'Ved sin side' betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid. Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt, siger Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication i If.

I kampagnen ”If hjælper meget” har If samarbejdet med Åkestam Holst, B-Reel Films og instruktør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat for at skabe den rigtige kreative platform, der spænder over budskab, lyd, billede og medieplanlægning. Kampagnen vil kunne ses på TV, online video og radio og vil også blive lanceret i de øvrige nordiske lande.

Arbejdsgruppen:
Kunde: If
Reklamebureau: Åkestam Holst
Designbureau: Bold NoA
Produktionsbureau: BKRY NoA
Instruktør: Torbjörn Martin
Produktionsselskab: B-Reel Films
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediebureau: arat

(Links til TV-filmene findes nedenfor).

Nøgleord

Kontakter

Yderligere information formidles via:
Head of Communication Birgitte Ringbæk, If Skadeforsikring Danmark
Tlf: +45 6120 5009. birgitte.ringbaek@if.dk

Billeder

Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)
Download
Sumit Malhotra er nordisk Head of Brand, Marketing & Communication i If (Foto: If/PR).
Sumit Malhotra er nordisk Head of Brand, Marketing & Communication i If (Foto: If/PR).
Download

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Her er den vigtigste faktor, når danskerne vælger job – det er ikke lønposen30.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

En attraktiv lønpakke står højt på ønskelisten hos mange danskere, når de er på udkig efter et job. Flere faktorer er dog vigtigere end en høj løn, når danskerne skal pege på, hvad der gør en arbejdsgiver attraktiv, og højdespringeren er fleksibelt arbejde. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport udarbejdet af analysebureauet Verian for If, Nordens største forsikringsselskab. 58 procent af de 1.065 adspurgte danskere peger på fleksibelt arbejde som en faktor, der gør arbejdspladsen attraktiv. Kun 33 procent af de adspurgte danskere peger på ”høj løn”. ”Undersøgelsen understreger, at det ikke længere er nok at tilbyde høj løn og goder til sine ansatte. Som virksomhed skal man også være klar til at tilbyde fleksibilitet, hvis man vil tiltrække de dygtigste kandidater,” siger Kristina Ström Olsson, sundhedsstrateg i If. Kan give bagslag Fleksibelt arbejde kan blandt andet indebære, at medarbejdere har mulighed for at arbejde hjemme eller uden for almindelig arbejdstid. Denne arbejdsform

If og Topdanmark: Det dækker din rejseforsikring ved hedebølge eller skovbrand25.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Flere sydeuropæiske lande er ramt af en hedebølge, netop som mange danskere gør sig klar til sommerferie. Det rejser naturligt spørgsmålet: Hvordan er man dækket som forsikringskunde, hvis feriedestinationen rammes af ekstrem varme eller skovbrand? De senere år har særligt Sydeuropa oplevet gentagne hedebølger og naturbrande, og det har fået kunder hos If og Topdanmark til at henvende sig med spørgsmål om rejseforsikringens dækning. "Vi forstår godt, at det kan føles utrygt at rejse til et område ramt af skovbrand. Som udgangspunkt dækker afbestillingsforsikringen ikke i sådanne tilfælde. Men hvis myndigheder fraråder indrejse eller anbefaler evakuering på grund af naturkatastrofe, kan der være mulighed for dækning – forudsat at kunden har de rette dækninger,” siger Lama Chehade, skadeschef i Ifs danske forretning. Hvornår dækker afbestillingsforsikringen? Især forældre med små børn og ældre borgere har henvendt sig med et ønske om at gøre brug af afbestillingsforsikringen på grund af

Mange danskere arbejder, selvom de er syge: Kan bidrage til usund kultur16.6.2025 06:29:00 CEST | Pressemeddelelse

Hver anden dansker fortsætter med at arbejde, selvom de føler sig syge. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport gennemført blandt 1.065 danskere af analysebureauet Verian for If, Nordens største forsikringsselskab. “Man bør ikke arbejde, når man er syg. Arbejde under sygdom kan både have konsekvenser for den enkelte og arbejdspladsen, og derfor er det et problem, at så mange danskere arbejder trods sygdom,” siger Kristina Ström Olsson, sundhedsstrateg hos If. 51 procent af de adspurgte danskere svarer i undersøgelsen, at de arbejder, selvom de er syge. 24 procent tilkendegiver, at de møder fysisk op på arbejdspladsen under sygdom, mens 12 procent arbejder hjemmefra. 15 procent svarer, at det varierer, om de møder ind på arbejdspladsen eller arbejder hjemmefra under sygdom. Kun 39 procent vælger at lade arbejdet ligge, når de er syge, mens ti procent ikke svarer på, om de fortsætter med at arbejde under sygdom. "Man risikerer at smitte sine kolleger, hvis man tager på arbejde, når man

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye