If kåret som Årets Digitale Finansvirksomhed

For andet år i træk er If Skadeforsikring kåret som ”Årets Digitale Finansvirksomhed” ved FinansWatch’ uddeling af priser til den danske finansbranche.

Prisen tildeles med henvisning til, at If opnåede bedste kundevurdering af hjemmeside, bedste kundevurdering af innovationsevne, bedste vurdering af arbejde med kunde- og forbrugerindsigter samt en høj score fra eksperterne ved vurdering af Ifs hjemmeside, if.dk.

Hele 75 pct. af Ifs kunder er enige eller meget enige i, at de hurtigt og nemt finder den information, de søger på if.dk. Gennemsnittet for øvrige forsikringsselskaber er 61 pct. Dertil er 70 pct. af kunderne enige eller meget enige i, at if.dk er overskuelig. For de øvrige forsikringsselskaber er gennemsnittet 64 pct.

"Vi er stolte og glade for hæderen. Vores fokus er, at det skal være så nemt som muligt for vores kunder at købe forsikringer og anmelde skader online. Derfor er det supermotiverende at modtage en pris som denne, hvor både kunder og eksterne eksperter i så stor stil anerkende dette arbejde", siger Kim Andersen, Head of Digital and Strategic Partners.

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være næsten 7.000 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.