If Forsikring

If: Fortsat stærk fremgang i første kvartal

Forsikringsselskabet If præsenterer i dag et særdeles stærkt resultat for første kvartal 2021. God vækst, en rolig vinter på skadesiden og en positiv effekt af coronapandemien præger resultatet fra Nordens største forsikringskoncern.
Koncernchef i If, Morten Thorsrud, glæder sig over et særdeles stærkt resultat i første kvartal 2021.(Foto: Esben Wallin)

”Vores resultat er godt, og det er værd at huske på, at et resultat som dette ikke kommer af sig selv. God service, relevante produkter og en omsorgsfuld skadebehandling er helt afgørende for at kunne levere så flotte resultater kvartal efter kvartal”, siger Ifs koncernchef, Morten Thorsrud.

Sammen med sin organisation ser ham frem mod en sæson, hvor kundernes fokus deler sig mellem ønske om udlandsrejse og planer om hjemmeferie.

”Sidste sommer oplevede vi et stort salg af bådforsikringer, sommerhus­forsikringer og andre fritidsrelaterede produkter. Vi ser allerede nu et stigende antal henvendelser på samme produkter i år, og vi er godt gearet til at hjælpe alle, som måtte ende med en skade”, siger Morten Thorsrud.

Samtidig er der mange henvendelser om rejseforsikringer, hvor If har valgt frem til 1. september ekstra­ordinært at dække rejser til røde og orange lande i EU/EØS samt i tilfælde af COVID-19 under rejsen.

Koncernresultat for første kvartal
Koncernresultat for første kvartal 2021 viser en fortsat stærk fremgang.

• Combined ratio for første kvartal 2021 er 81,5 (83,7 i første kvartal 2020). Corona-effekter udgjorde 3 % heraf.
  • Teknisk resultat for kvartalet er 2.193 MSEK (1.924).
  • Præmieindtægt i første kvartal var 18.229 MSEK (18.480).
  • If har en samlet præmievækst på 2,6 % for kvartalet. Negativ markedsudvikling på arbejdsskadeforsikringer i Finland, som følge af stigende ledighed, har trukket den samlede vækst ned.
  • Investeringsresultatet viser en gevinst i første kvartal på 572 MSEK (-387).

”Corona-effekterne kommer blandt andet af færre bilskader, eftersom der er mindre trafik end normalt. Internt ser vi en effekt af reduceret møde- og rejseaktivitet”, siger koncernchef Morten Thorsrud.

Det danske resultat
Både i Danmark og de øvrige nordiske lande, lykkedes If med at bevare og tiltrække nye kunder og fastholde høj kundetilfredshed. Kunderne bliver også stadig mere digitale. I løbet af første kvartal 2021 loggede 15 % flere kunder ind på selvbetjeningen "Mine sider".

• Teknisk resultat endte på 90 MDKK (104 MDKK i første kvartal 2020).
  • Combined ratio endte på 89,0 (86,9 %).

Den negative vækst på 1,9 % i Danmark i årets første kvartal skyldes en positiv engangseffekt fra en større projektforsikring, i første kvartal sidste år.

Information om If Forsikring

If Forsikring

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

If tilbyder ansatte at udskifte helligdage for at kunne fejre egne traditioner25.3.2024 07:25:00 CET | Pressemeddelelse

Mens de fleste arbejdspladser i finanssektoren har lukket ned i påsken, er der folk på arbejde hos Nordens største forsikringsselskab. Med et nyt initiativ og en ekstraordinær godkendelse fra lokale fagforeninger tilbyder If, at medarbejderne kan erstatte udvalgte helligdage med en dato, der er mere i overensstemmelse med medarbejderens individuelle kulturelle eller religiøse overbevisning. Langfredag og 2. påskedag er to af de mulige helligdage.

If får godkendt klimamål af SBTi og inkluderer frivilligt skadesreparationer for over 3 mia. svenske kroner om året29.1.2024 07:50:20 CET | Pressemeddelelse

If har som første forsikringsselskab på det danske marked fået godkendt sine kortsigtede klimamål af det anerkendte klimatiltag, Science Based Targets initiative. Samtidig tager Nordens største forsikringsselskab det usædvanlige skridt at gå udover SBTi’s krav, og udvider frivilligt sine klimaforpligtelser ved at ville reducere 30% af udledningerne fra skadesreparationer på motor- og bygningsområdet.