If dækker nu afbestilling af rejser til Kina

I forbindelse med spredningen af Corona-virussen vælger forsikringsselskabet If nu at dække afbestilling af rejser til Kina.

Corona-virussen påvirker rejser til Kina og Hong Kong, og derfor udvider If nu afbestillingsdækningen på rejseforsikringen. (Foto: If)

Corona-virussen påvirker rejser til Kina og Hong Kong, og derfor vælger forsikringsselskabet If nu at udvide sin afbestillingsdækning.

Kunder, der har booket og betalt rejse til Kina eller Hong Kong, vil via deres rejseforsikring få dækket udgifter til afbestilling af rejser og ophold til Kina og Hong Kong.

Det er en forudsætning, at kunderne afbestiller deres rejse inden for 14 dage fra, at Udenrigsministeriet mandag den 27. januar meldte deres rejseanbefaling ud, hvori de fraråder alle ikke-nødvendige rejser til provinsen Hubei. Afbestilling skal derfor ske senest mandag den 10. februar.

- Årsagen til, at vi nu udvider afbestillingsdækningen til at gælde hele Kina, er fordi vi ønsker at være lidt foran situationen. Rejsende i de berørte områder oplever en større grad af begrænsninger med offentlig transport og fly, og det kan være vanskeligt at komme rundt internt i Kina, oplyser Birgitte Ringbæk, kommunikationschef i If.

Rejseforsikringen dækker de udgifter, kunden ikke får refunderet af sin rejsearrangør. De berørte skal derfor indledningsvist kontakte deres flyselskab/rejsebureau, før de kontakter If. Nogle flyselskaber og rejsebureauer har åbnet for ombooking og refusion. Tjek dette hos flyselskab eller rejsearrangør.

If anbefaler de af deres kunder, som befinder sig i Kina, om at tage kontakt til If. Det kan ske på telefon 70 12 12 12.

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være næsten 7.000 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.