If ændrer i koncernledelsen og styrker skadeorganisationen

Klas Svensson tager over som koncerndirektør for forretningsområde Erhverv i Nordens største forsikringskoncern. Samtidig styrker If sit kundefokus ved at gøre skadeorganisationen til et selvstændigt ansvarsområde med fast plads i koncernledelsen.

Ivar Martinsen træder ud af koncernledelsen i If. Ivar Martinsen har haft øverste ansvar for forretningsområde Erhverv i 18 år og har arbejdet i If siden etableringen i 1999. Ivar Martinsen fortsætter i If i en rådgivende rolle med opgaver for koncernledelsen og for Ifs ejerselskab, Sampo.

- Jeg vil takke Ivar for alle vigtige bidrag og en enorm indsats for If gennem mere end 20 år. Samtidig er jeg utrolig glad for, at han bliver hos os i selskabet fremover, siger Ifs koncernchef, Morten Thorsrud.

Klas Svensson overtager som koncerndirektør for forretningsområde Erhverv og træder samtidig ind i Ifs koncernledelse med ansvar for alle nordiske erhvervskunder. Klas Svensson er i dag Head of Digital Sales & Customer Experience i If.

Samtidig indtræder også Odd Magnus Barstad i Ifs koncernledelse som koncerndirektør for en nyoprettet enhed, som samler hele skadeområdet. Odd Magnus Barstad er i dag nordisk leder for skadeområdet i forretningsområde Privat.

- Skadehåndtering er selve kerneproduktet i forsikring. Ved at samle ansvaret for skadehåndteringen for både erhvervs- og privatkunder, kan vi i endnu højere grad leve op til vores kundeløfte om at være ved kundens side i krævende situationer, siger koncernchef Morten Thorsrud.

Klas Svensson bliver ny koncerndirektør for forretningsområde Erhverv hos forsikringskoncernen If, og indtræder samtidig i koncernledelsen.
If samler ansvaret for skadeområdet med Odd Magnus Barstad som koncerndirektør for den nyoprettede enhed. Han indtræder samtidig i Ifs koncernledelse.

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 7.900 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.