idverde leder efter unge, grønne hjerner til nyt ungdomspanel

idverde i Danmark etablerer nyt panel for unge, der skal rådgive anlægsgartnerkoncernen om miljø, klima og bæredygtighed samt være med til at udvikle grønne løsninger for en bedre fremtid.

Med ungdomspanelet ’’Whyboard’’ inviterer idverde unge mellem 18 og 25 år til at hjælpe med at udvikle initiativer inden for grøn, social og økonomisk vækst. Det er et skridt på idverdes vej mod en mere bæredygtig fremtid samtidig med, at de også ønsker at give en række unge mulighed for at påvirke fremtiden i en grønnere og mere bæredygtig retning.

Morten Dohrmann Hansen, CEO i idverde i Danmark, er spændt på det nye ungdomspanel og glæder sig til at få deres input:

”Vi glæder os meget til at starte Whyboard op og se, hvilke ideer og feedback de unge kommer med. Vi vil gerne være de bedste inden for naturbaserede løsninger, og derfor skal vi også være innovative. De yngre generationer har stor interesse i klima, miljø og bæredygtighed - det engagement vil vi gerne tage del i og give dem mulighed for at udvikle”, udtaler han.

God erfaring til CV’et – og mulighed for at bidrage til en grønnere fremtid
Som optakt til det nye ungdomspanel inviterer idverde til en Klima- og bæredygtighedsdag 2. november i Roskilde fra kl. 15-20. Her bliver deltagerne bl.a. introduceret til idverdes arbejde, der vil være en Climate Fresk-workshop og rig mulighed for at netværke med både eksperter og andre unge. Alle, der ønsker at være en del af Whyboard, skal deltage på klima- og bæredygtighedsdagen.

Ungdomspanelet er et oplagt valg for unge, der ønsker erfaring på CV’et inden for miljø, klima, natur, cirkulær økonomi og bæredygtighed. Panelmedlemmerne kommer til at arbejde med konkrete cases, som kan bruges som referencer på fremtidige arbejdspladser. Man får indblik i skabelsen af bæredygtighedsstrategier og rig lejlighed til at udvikle sin faglige værktøjskasse. Endelig vil panelet være en oplagt mulighed for at etablere eller udvide sit professionelle netværk.

Læs mere om idverde Whyboard: www.idverde.dk/expertises/idverde-danmark/whyboard/

Tilmelding til Klima- og bæredygtighedsdagen 2. november: www.idverde.dk/whyboard-tilmelding/

Faktaboks:

• Ungdomspanelet er for unge mellem 18 og 25 år
  • Som panelmedlem modtager man et årligt honorar på 10.000 kr.
  • Der vil være 3-4 møder om året
  • For at ansøge om medlemskab af Whyboard skal man deltage i Klima- og bæredygtighedsdagen den 2. november

idverde betyder ’’grønt id’’.  Vi er Danmarks største anlægsgartnergruppe bestående af selskaberne Malmos Landskaber,  OKNygaard, Grøn Vækst, Lauge Bonde og ZinCo Danmark. Med en årlig omsætning på over 1,3 mia. kroner er idverde førende aktør inden for anlæg og drift af landskaber og bynatur i hele Danmark.

Vores vision er at skabe et grønnere, mere biodiverst og modstandsdygtigt  Danmark. Det gør vi bl.a. ved at udvikle og fremme naturbaserede løsninger, når vi skaber og  plejer natur i byer og det åbne land. Med ansvarlig ressourceanvendelse og fagligt funderede  tiltag inden for bl.a. klimatilpasning, CO2-reduktion og øget biodiversitet, ruster vi byer og lokalsamfund til fremtiden samtidig med, at naturen og mennesker bringes i større balance.

Vi bidrager med viden, erfaringer og kompetencer i tæt samarbejde og langsigtede partnerskaber med vores kunder og andre interessenter. Med tidlig involvering og en kombination af viden, data og praktisk know-how fra vores 1.000 ansatte, der hver dag har naturen mellem hænderne, løftes kvaliteten og sikrer bygbare, driftssikre og æstetiske projekter.

I idverde arbejder vi for mennesker, miljø og merværdi - det sikrer vores bæredygtighedsstrategi og  B Corp-certificering. Vi kan dokumentere vores sociale, miljømæssige og økonomiske ansvarlighed,  og at vi arbejder for at skabe løsninger med værdi for mennesker og natur.

Som en del af idverde – Europas førende anlægsgartnergruppe – kan vi trække på kompetencer, viden og erfaringer fra Frankrig, England, Holland, Schweiz og Tyskland.

Fællesskab og fagligt engagement var temaet for idverde Danmarks elev- og lærlingetur til DM i Skills6.2.2023 10:01:24 CET | Pressemeddelelse

Årets Danmarksmesterskab for unge fra erhvervsuddannelser, DM i Skills 2023, dannede rammerne for en faglig ryste-sammen-tur for elever og lærlinge fra alle idverde-koncernens fire datterselskaber: OKNygaard, Malmos, Grøn Vækst og Lauge Bonde. Samtidig ydede de moralsk støtte til eleven Jacob Bankel fra Malmos, der stillede op i konkurrencen for anlægsgartnere.