Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Obligatorisk kaloriemærkning nødvendig31.1.2019 15:43:35Pressemeddelelse

Andelen af overvægtige stiger. Det samme gør antallet af måltider, der spises uden for hjemmet. Men det er nærmest umuligt finde rundt i, hvor mange kalorier der er i de burgere, caffe latte eller sandwich, vi køber. Derfor går Hjerteforeningen, Diabetesforeningen og Kræftens Bekæmpelse sammen for at få indført obligatorisk kaloriemærkning i de større kæder af burgerrestauranter, caféer, kiosker, tankstationer, mm.