Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Studiestart får mange unge til at drikke mere alkohol – men sådan behøver det ikke at være21.8.2018 06:00pressemeddelelse

Tusindvis af unge begynder i disse dage på en ungdomsuddannelse, og desværre fylder alkohol tit meget under studiestart. Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden sætter nu fokus på, hvordan musik, venner og fællesskab er mere afgørende end alkohol, når det kommer til at skabe den fede fest. Sammen med Faustix, en af Danmarks største DJ’s, inviteres elever på landets ungdomsuddannelser til at være med i konkurrencen ’Del din energi’. Vinderne får en alkoholfri morgenfest med Faustix.