IDA opgraderer på klimafronten

Den grønne omstilling er på toppen af den politiske dagsorden i Ingeniørforeningen, IDA. Derfor har vi valgt at opgradere med endnu en politisk konsulent på det grønne område og har ansat Sine Beuse Fauerby, hvis politiske fokus bliver cirkulær økonomi.

»I vores politiske arbejde har vi fokus på, hvordan Danmark kan omlægge produktion og forandre forbrug mod en bæredygtig udvikling og gå fra lineær til cirkulær økonomi. Vi bruger FN’s Verdensmål i det politiske arbejde til at sætte en retning for, hvor verden har de største udfordringer og hvor vi skal hen, og i IDA peger vi på løsninger funderet i teknologi, viden og fakta. Vi har brug for endnu mere viden og politisk fokus på cirkulær økonomi, og derfor er vi glade for at have ansat en kapacitet som Sine til at løfte netop det område,« siger Lotte Ellegaard, politisk chef i IDA.

Sine Beuse Faurby er uddannet cand.tech.soc fra RUC og kommer fra Danmarks Naturfredningsforening, hvor hun har arbejdet med energi- og miljøpolitik i 10 år. Her har hun de seneste tre år har haft ansvaret for at opbygge og drive deres indsats på forbrugerområdet i forhold til cirkulær økonomi og herunder særligt affalds- og ressourcepolitik.

»Omstillingen til cirkulær økonomi er altafgørende for udviklingen af et mere klimavenligt og bæredygtigt samfund. Skal vi som samfund i mål, kræver det nye løsninger, som i høj grad skal komme fra IDAs medlemmer. Derfor glæder jeg mig til at blive en del at IDAs politiske afdeling og herigennem være med til at fremme den nødvendige udvikling. Jeg er stolt og glad for, at IDA har valgt mig til at blive en del af deres hold, og glæder mig til at være med til at få sat cirkulær økonomi endnu højere på den politiske dagsorden,« siger Sine Beuse Fauerby, der starter i IDA fredag den 1. november.

Sine Beuse Fauerby - tlf. 33184691 - e-mail: sbf@ida.dk