ICONEX

Iconex meddeler endelig aftale om erhvervelse af Schades og R+S

Iconex, den førende lavprisproducent af kvitterings- og differentierede etiketløsninger, meddelte i dag, at en definitiv aftale er blevet underskrevet om erhvervelse af Schades og R+S fra Hansol Paper. Dermed bliver Iconex, der allerede er markedsførende i Nordamerika, også markedsførende i Europa.

Schades, med hovedkvarter i Skive, Danmark, konverterer termopapir for sine kunder, herunder kvitteringspapirruller til kasseapparater og selvklæbende etiketter. Virksomheden indtager en markedsførende position i Europa med en unik kundebase, som omfatter detail, kontorartikler, distributører inden for fødevare- og ikke-fødevare detailhandel samt logistik. . R+S har hovedkvarter i Sarstedt i Tyskland og konverterer og markedsfører termopapir til kvitteringer, kupon- og billetapplikationer såvel som etiketter.

Begge virksomheder bliver erhvervet af Iconex, så der kan oprettes ét integreret europæisk selskab med uovertruffen brancheknowhow og regionalt kendskab, ekspertise og leveringsevne, som vil komme både kunder, medarbejdere og leverandører til gode. Med integrationen af Schades og R+S udvides selskabets geografiske tilstedeværelse i Europa betydeligt, og Iconex vil nu have medarbejdere på fjorten forskellige steder i syv lande og tre verdensdele.

Handlen forventes afsluttet i fjerde kvartal i år. Vilkårene for handlen blev ikke meddelt.

“Vi er virkelig begejstrede over at kunne byde Schades og R+S velkommen til Iconex familien,” sagde Craig Gunckel, som er Iconex’s administrerende direktør (CEO). “Dette erhvervelse gør det muligt for vores selskab at vokse, samtidig med at vi kan sikre kontinuerlig og konsekvent levering af de bedste produkter. Størrelsen, aktiverne, F&U-kapaciteten og den knowhow, der kommer til at eksistere med denne sammenstilling af virksomheder, vil skabe betydelige muligheder og fordele for vores kunder og leverandører.”

"Denne aftale giver stor forretnings fleksibilitet for Hansol og vores aktionærer, og vi er også overbeviste om, at partnerskab med Iconex vil være strategisk gavnligt for Schades og R + S," sagde Hansol Paper’s administrerende direktør Sang-Hun Lee.

Iconex vil fortsat have hovedkvarter i Duluth, Georgia.

Om Iconex LLC

Iconex er den førende lavprisleverandør af papirkvitteringsprodukter og differentierede etiketløsninger, som er uundværlige i daglig handel. Traditionen for innovation går helt tilbage til 1887 og er en væsentlig del af Iconex’s identitet. Traditionen startede med selskabets opfindelse af papirkvitteringen, som revolutionerede forretningstransaktioner. Senest har Iconex transformeret branchen med introduktionen af Sticky Media®, et produkt som har gjort det muligt for hurtig-service restauranter at strømline driften og dermed forbedre kundeoplevelsen. For yderligere information besøg www.iconex.com . Iconex og Iconex Sticky Media® er varemærker tilhørende Iconex LLC i USA og andre lande. Alle andre varemærker og/eller registrerede varemærker tilhører deres respektive ejere.

Om Schades

Schades blev grundlagt i 1916 i Skive i Danmark, hvor hovedkvarteret stadig er beliggende. Schades konverterer termopapir for sine kunder, bl.a. kvitteringspapirruller til kasseapparater og selvklæbende etiketter. Schades indtager en markedsførende position i Europa med en unik kundebase, som omfatter detail, kontorartikler, distributører inden for fødevare- og ikke-fødevare detailhandel samt logistik. I de seneste år har Schades investeret stort i produktionsfaciliteter som, sammen med en stærk lokal tilstedeværelse på de største europæiske markeder, har resulteret i succesrig opbygning af selskabets konkurrencedygtighed.

Om R+S

R+S blev grundlagt i 1948 og begyndte som en familieejet virksomhed med hovedkvarter i Sarstedt i Tyskland. R+S konverterer og markedsfører termopapir til kvitteringer, kupon- og billetapplikationer såvel som etiketter. Ved hjælp af succesrige investeringer i løbet af de seneste år har selskabet opnået en ca. 30% årlig indtjeningsvækst siden 2009 og er blevet den hurtigst voksende virksomhed på det europæiske marked hvad angår konvertering af termopapir.

Om Hansol Paper

Hansol Paper er Hansel Group’s største datterselskab, som blev erhvervet fra Samsung-familien i 1991. Hansol Paper har drevet virksomhed i 53 år og er Koreas største papirfremstillingsselskab med en årlig omsætning på US$ 1,6 mia. Hansol Paper har investeret kraftigt i produktionsfaciliteter og udstyr og er nu en førende global termopapirproducent.

Contact:

Iconex Molly Toomey mtoomey@mercuryllc.com