I dag samles verdenseliten af iværksættere i København

Finalen i den globale iværksætterkonkurrence Creative Business Cup afholdes den 16.-18. november

København, 16. november 2015

Måske er den næste Bill Gates eller Steve Jobs netop landet i København. I hvert fald opholder kreative hoveder fra hele verden sig i disse dage i Danmark, hvor de kæmper om sejren i Creative Business Cup, en af verdens største konkurrencer for iværksættere.

”Når vi ser på iværksættermiljøet, kan vi se, at det bliver mere og mere globalt. Overalt i verden udvikles ny teknologi og nye, digitale forretningsmodeller. Derfor giver det også god mening at samle de allerbedste iværksættere i en verdensomspændende konkurrence,” siger partner i Deloitte Sten Peters, der er ekspert i vækstvirksomheder.

Deloitte er en af de globale sponsorer for konkurrencen, og Sten Peters mener, at der er god grund til at støtte op om iværksættermiljøet.

”Som samfund har vi et ansvar for at skabe de bedst mulige vilkår for iværksætterne og stille ressourcer til rådighed. Det gælder eksempelvis finansieringsmuligheder, der gør det lettere at skaffe kapital,” siger han.

Selv om man har verdens bedste ide til en virksomhed, skal der dog mere til for at få succes, mener Sten Peters:

”Den gode ide er naturligvis alfa og omega, men herefter er det hårdt arbejde og evnen til at skabe struktur, der skal bære virksomheden frem. Mange iværksættere er jo nødt til at foretage store investeringer for at få deres produkter til markedet. Derfor skal man have ekstremt godt styr på virksomhedens økonomi. Det gælder alt fra aktiver og pengestrømme til gæld og likviditet,” siger han.

Vinderen af årets Creative Business Cup kåres ved en stor ceremoni på onsdag.

Læs mere om konkurrencen her: http://connect.creativebusinesscup.com/about

stpeters@deloitte.dk

Sten Peters

Sten Peters er partner i Deloitte og ekspert i små og mellemstore virksomheder, der forsøger at skabe vækst.