I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus

Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly

Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly  i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15.

Program:

13:00 Velkommen

13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm

13:30:

Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly

Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet

13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud

Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/   jens.juul.nielsen@coop.dk

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

Coop inviterer til lancering af Klima Kvickly i Aarhus4.5.2022 14:19:11 CEST | Pressemeddelelse

Coop vil gerne invitere til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium: Tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet Kokken Claus Holm: Maden, vi smager på, og lidt om at tænke klima ind i madlavning 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk