I år varer nytår lige til påske

Caviar til 429 kr. for 50 gram, østers, krogmodnet oksekød, eksklusivt dansk lammekød og andre luksus-delikatesser.

Det er nemlig nogle af de varer, Irma har på tilbud op til påske.

Det viser, at danskerne de seneste måneder har ændret indkøbsvaner, så der er blevet bedre plads til den lille luksus.

Irmas tilbudsavis til påske er derfor tilrettelagt under mottoet: Nytårsaften varer lige til påske.

”Vi er jo i en tid, hvor der desværre ikke er de store oplevelser på programmet, så vil vi gerne forkæle de aller nærmeste og dem vi elsker, med en lille luksus f.eks. i form af en smagsoplevelse,” siger konst. kædedirektør i Irma, Rikke Wolff.

”Til nytår så vi et langt større salg af luksusvarer, end vi har set tidligere. Derfor har vi i år skruet op til påske for de bedste varer,” siger Rikke Wolff.

Det er de større Irma-butikker med egne slagterafdelinger, der har alle de luksusvarer, der normalt ikke sælges i supermarkeder. Det betyder, at de cirka 50 mindre Irma-butikker, der også holder åbne alle helligdage, ikke i samme omfang har disse specialvarer.

Irma vil i den kommende tid fortsætte med at eksperimentere med hvilke nye luksusvarer, der vil være interessante for kunderne ved at tage forskellige specialiteter ind i afgrænsede perioder.

Yderligere information: Konst. kædedirektør Rikke Wolff, 5221 3103

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved7.7.2021 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne. Testen foregår i Kvickly Næstved. ”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly. Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark. ”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop. For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varer