YouGov Denmark

Hvilke pengespil foretrækker danskerne?

Del
Mange danskere prøver fra tid til anden lykken med pengespil, men hvordan ser de på de mange nye spilleudbydere på markedet såvel som de traditionelle, og hvilke pengespil foretrækker de?
Getty
Getty

Danskerne spiller online som aldrig før og bruger milliarder hos spiludbyderne. Siden spilleloven anno 2012 blev indført, har det danske spillemarked gennemgået store forandringer, og YouGov har derfor set nærmere på danskernes kendskab og holdning til pengespil.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side

Selvom medielandskabet er præget af mange udenlandske spiludbydere, der reklamerer for casino, betting og bingo på TV, online og busser, er det stadig Danske Spils lotterier (Lotto og EUROJACKPOT) og de gamle, traditionelle lotterier, som Klasselotteriet, Landbrugslotteriet og Varelotteriet, der ligger i toppen målt på både kendskab og overordnet indtryk.

Der er faktisk ingen udenlandske spiludbydere med en positiv netscore på indtryk blandt danskerne. Og bunden af top 20 består af udenlandske poker- og bettingudbydere.   

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Selvom danskerne har et godt indtryk af Danske Spils mange pengespil, så skyldes det ikke, at de vurderer, at de har de bedste vinderchancer her. Danske Spil taber til Klasselotteriet, Landbrugslotteriet og Varelotteriet målt på værdi for pengene.

Heller ikke målt på værdi for pengene klarer de udenlandske spiludbydere sig godt, men der er en gruppe af danskere, som de klarer sig bedre hos.

De unge sportsinteresserede mænd er langt mere positivt indstillede overfor bettingspil generelt. Vi har set nærmere på denne målgruppe ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles*.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Målgruppen, som spiller på kampe hver måned eller oftere, består i høj grad af mænd (89%), som er sportsinteresserede (69% mod 28% af befolkningen). De er også flere i målgruppen, som har en interesse for computere og it (40%) samt erhverv og finans (36%) end i befolkningen generelt.

Både hvad angår spillefrekvens og forbrug adskiller målgruppen sig markant fra flertallet. 46% spiller hver uge mod 5% af befolkningen, og 18% bruger 600 kr. eller mere på spil om måneden mod 4% af befolkningen.

Målgruppen er både drevet af spænding (50% mod 21% af befolkningen) og et ønske om at vinde penge (60% mod 39% af befolkningen), når de spiller.

Oddset fra Danske Spil er favoritten, når der skal spilles på kampe (33%), men der spilles også via udenlandske spiludbydere. Her er favoritterne Bet365, som 16% anvender sammenlignet med 3% af befolkningen samt UNIBET, som 13% anvender.

Om undersøgelsen

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 12 uger med afslutning 15. marts 2019, hvor 1340 personer 18+ er blevet interviewet.

*YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.

https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

https://yougov.dk/find-solutions/profiles/

Image: Getty

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Getty
Getty
Download
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 12 uger med afslutning 15. marts 2019, hvor 1340 personer 18+ er blevet interviewet.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 12 uger med afslutning 15. marts 2019, hvor 1340 personer 18+ er blevet interviewet.
Download
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 12 uger med afslutning 15. marts 2019, hvor 1340 personer 18+ er blevet interviewet.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 12 uger med afslutning 15. marts 2019, hvor 1340 personer 18+ er blevet interviewet.
Download
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye