Hvilke merkevarer vil nordmenn foretrekke å jobbe for?

Hvilke merkevarer vil nordmenn være mest stolte av å jobbe for? YouGov BrandIndex lanserer nå en topp 10 rangering blant de nærmere 280 merkevarene som måles daglig.

Her er merkevarene vi ville være mest stolt av å jobbe for.​

Topp 10 listen over omdømme

SAS tar førsteplassen hos nordmenn når det kommer til det beste omdømme med en score på 28,7. På topp 10 listen YouGov and rangeringer finner vi de tre norske merkevarene NRK1, Meny og Hurtigruta.

Samsung ligger på andreplass med en score på 28,0 poeng, etterfulgt av Mercedes-Benz på 27,5 poeng.

Bilbranjen er godt representert på årets liste. Her finner vi Mercedes-Benz, Volvo og BMW. Listen inneholder også flere globale giganter som Samsung, Apple og Visa.

«Klatrerne»

Klatrerne

DNB er merkevaren med sterkest fremgang, og har økt sin score med 4,7 poeng. DNB fikk millionbot etter Panama Papers-avsløringene og massiv negativ mediedekning, men er nå årets «klatrer».

Telenor ligger på andreplass, og har økt sin score med 4,1 poeng.

Se flere YouGov BrandIndex rangeringer her

YouGov tilbyr en rekke verktøy og analyser som gir innsikt på alle trinn av forbrukernes atferd: BrandIndex er en daglig sporing av nordmenns oppfatning av mer enn 250 varemerker og gir deg et sanntidsbilde av ditt eget varemerke, dine konkurrenter og sektoren som helhet. Omnibus er vår representative undersøkelse for hele landet. Den gir deg svar på spørsmålene dine på bare 48 timer.

I tillegg til våre egenutviklede produkter, tilbyr vi et komplett utvalg av kvantitative og kvalitative tjenester til analyse og rådgivning og hjelper deg med å besvare kritiske spørsmål.