Hver fjerde forbruger har boykottet et varemærke
Rapporten ”The Brand Boycotter - Denmark”, som YouGov står bag, ser nærmere på danske forbrugere, som er stoppet med at anvende et varemærke permanent eller midlertidigt, som direkte følge af en skandale eller negativ omtale.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Hvem er de danske boykottere, hvad er årsagen til, at de vender ryggen til bestemte varemærker? Og hvad kan få dem til at vende tilbage til produktet igen?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Skatteomgåelse og –unddragelse (47%) samt miljøskade (46%) er de to primære årsager til, at danske forbrugere har vendt ryggen til et varemærke. På tredjepladsen over årsager, der kan få danske forbrugere til at boykotte et varemærke, kommer dårlig behandling af dyr (40%).
37% har boykottet et varemærke på grund af en negativ indvirkning på sundheden, og 34% har vendt ryggen til et varemærke på grund af fejlbehæftede produkter/tilbagekaldelse af produkter. Derudover synes danske brandboykotteres handlinger i høj grad at være motiveret af virksomhedens etik og moral.
YouGovs rapport illustrerer også, at vejen tilbage for virksomheder, der er blevet lagt på is af brandboykottere er meget lang. 69% af dem, der er stoppet med at anvende et varemærke, bruger det stadig ikke, og kun 4% anvender det lige så meget som tidligere.
Rapporten ”The Brand Boycotter - Denmark”, som også tegner et billede af, hvad der kendetegner Brand Boykottere demografisk, holdningsmæssigt og som forbrugergruppe, kan downloades her.
Om rapporten
Rapporten er udarbejdet ved hjælp data fra YouGov Profiles, YouGov BrandIndex og 2000 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 31. maj 2017 - 9. juni 2017.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum