Hvalsøe

Hvalsøe Design inkluderer kunderne i designprocessen

Hvalsøe Design er en ung, dansk designvirksomhed med fokus på minimalisme og nordisk stil. Og for stifter Thomas Kuperman er kunderne i centrum. Derfor bliver de også inkluderet i designprocessen, og det har resulteret i flere unikke produkter.

I slutningen af 2017 tog Thomas Kuperman første skridt mod sin drøm om at udbrede lækkert, nordisk design til danske hjem. Her startede han nemlig sin virksomhed, Hvalsøe Design, og sidenhen er virksomheden kun vokset.

“Jeg har altid været passioneret omkring indretning, særligt nordisk minimalisme. Derfor begyndte jeg at skitse forskellige produkter med fokus på at kombinere kvalitetsdesign og kvalitetsmaterialer. Og det blev i 2017 til Hvalsøe Design,” fortæller han.

Kuperman startede med at sælge ure til hjemmet, men har i dag en lang række forskellige produkter. Og der kommer hele tiden flere til, og her har han særligt øje for kundernes behov. Derfor inkluderer han dem også i processen.

Kunderne er en del af designpanelet

Som noget helt særligt har Hvalsøe Design et designpanel, som deres kunder kan være en del af. Her får de 2-4 mails om måneden, hvor de bliver orienteret om, hvad der sker bag scenen hos den danske virksomhed.

De kan tilkendegive deres mening om prototyper og komme med forslag til, hvad de gerne vil have mere af. Og så holder Thomas Kuperman sig orienteret om deres holdninger via simple spørgeskemaer. Det giver kunderne indflydelse på produktprocessen, og det giver Hvalsøe Design mere unikke produkter.

“Da vi begyndte at skitsere vores knivmagneter, spillede kundernes ønsker en stor rolle. Det åbnede vores øjne for helt nye muligheder, og det gjorde også, at vi har stor variation i vores produkter,” fortæller Thomas Kuperman.

Det resulterede bl.a. i, at Hvalsøe Design i dag ikke kun sælger de klassiske, rektangulære knivmagneter. De har dem også i ovale og hexagone varianter. På den måde kan køberne vælge den rigtige knivmagnet til deres personlige stil. Og det har vist sig at være en succes.

“Vi får rigtig mange positive tilbagemeldinger. Vi tilbyder klassisk, nordisk design, men samtidig har nogle et tvist, der holder det hele friskt og moderne. Og det kan kunderne godt lide,” mener Thomas Kuperman.

Kvalitet er i højsædet, men pris er også vigtig

Da han startede sin virksomhed, tænkte Thomas Kuperman i høj grad over kvaliteten af sine varer – både på materiale- og designfronten. Men han havde samtidigt et ønske om, at alle skulle kunne være med.

“Der er masser af lækre, danske designprodukter på markedet, men det er ikke altid lige overkommeligt at betale. Med Hvalsøe Design drømmer jeg om at give alle danskere mulighed for at køre en flot, nordisk stil i deres hjem. Derfor tænker jeg ikke kun på kvalitet, men også på pris,” fortæller han.

Og det kan af og til godt være lidt af en linedans. Men i samarbejde med kunderne i designpanelet og med hjælp fra dygtige leverandører er det lykkedes. Derfor så fortsætter Kuperman sit arbejde med at udvikle flere produkter, der kan møde efterspørgslen blandt forbrugerne. Og der kommer hele tiden nye, lækre varer til.

Information om Hvalsøe

Hvalsøe
Åshøjvej 32
4600 Køge

Følg pressemeddelelser fra Hvalsøe

Flere pressemeddelelser fra Hvalsøe

Opbevaringen af din køkkenkniv har også betydning for, hvor tit den skal slibes13.7.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

De fleste – måske især mænd – vil gerne kunne imponere familie og venner med at slibe deres køkkenkniv med et strygestål. For kan du gøre det lige så legende let som en professionel kok, er du sikkert rigtig dygtig til at lave mad. Det er dog sjældent tilfældet – ligesom det ikke er nok at kunne slibe kniven, for at holde den skarp. Også måden du opbevarer din kniv på, har betydning for, hvor længe den forbliver skarp.

Nye anvendelser af traditionelle produkter sparer plads i små hjem28.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Finanskrisen i 2008 tog hårdt på danskernes økonomi, arbejdsmarkedet og boligpriserne. I 2010 vendte kurven, og lige siden er boligpriserne steget stødt herhjemme. I dag ligger boligpriserne på det højeste niveau siden da, og hvis vi skal tro på prognoserne, vil de fortsat være opadgående i en del år endnu. Dette betyder, at vi i dag får væsentlig mindre for pengene, og det har fordret nye måder at tænke indretning, multifunktionalitet og pladsbesparelse på.

På trods af krisen: Danskerne bygger huse som aldrig før2.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coronakrisen har budt på landsdækkende nedlukninger, hjemsendelser og konkurser. Det har dog ikke fået danskerne til at spare på pengene – tværtimod. Nye statistikker viser nemlig, at danskerne under coronakrisen har bygget huse og renoveret som aldrig før. Coronakrise rimer ikke umiddelbart på renovering eller nybyg. Alligevel er det den tendens, der har præget danskernes boligvaner under pandemien. Det skyldes blandt andet en stærk privatøkonomi og lave renter.