YouGov Denmark

Hvad mener fodboldfans om den nye turneringsstruktur i Superligaen?

Del

Superligaen er atter skudt i gang med den nye turneringsstruktur, som blev introduceret i 2016/2017-sæsonen. Strukturen fik en noget blandet velkomst af eksperter og trænere. Men hvad mener danske Superliga-interesserede egentligt om strukturen?

Hver tredje dansker følger med i den danske Superliga i nogen til i meget høj grad, og netop denne målgruppe har YouGov bedt evaluere den nye turneringsstruktur. Turneringsstrukturen modtog hård kritik, da den blev introduceret i sæsonen 2016/2017, men de Superliga-interesserede er faktisk godt tilfredse.

Holding til den nye turneringsstruktur i Superligaen

43% er overvejende positive, mens kun 17% er negative. Hver tredje (31%) er dog hverken positive eller negative og hver tiende (9%) ved ikke, hvad de skal mene om den nye turneringsstruktur, så divisionsforeningens og andre ansvarliges arbejde med at forklare turneringsstrukturen er måske ikke slut endnu.

Hver fjerde (24%) Superliga-interesserede mener i hver fald, at en af de største svagheder ved den nye turneringsstruktur er, at den er for kompliceret at forstå.

Svagheder ved den nye turneringsstruktur

Derudover modtager den nye turneringsstruktur ris for, at hold fra nedrykningsspillet kan få en plads i Europa League (28%).

Styrker ved den nye turneringsstruktur

Turneringen får til gengæld ros for at skabe spænding til det sidste (30%) og samtidig give de lavere rangerede hold mere at spille for (26%).

Om undersøgelsen 

Undersøgelsen er baseret på 1932 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 4. – 9. juli 2017.

Nøgleord

Kontakter

Nikolaj Harlis Poulsen
Account Manager
E: nikolaj.poulsen@yougov.com
M: +45 2597 0795

Billeder

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Bryggervangen 55
2100 København Ø

What the world thinks

Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.

Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.

Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.

Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum