HusCompagniet bygger bæredygtige rækkehuse med NREP

Den nordiske ejendomsinvestor- og innovator NREP har valgt HusCompagniet til at opføre 23 bæredygtige tryghedsboliger til ældre beboere i forbindelse med friplejehjemmet Helene Mariehjemmet i det store byudviklingsprojekt Troldebakkerne i Helsinge. Aftalen er et vigtigt skridt i HusCompagniets ambitioner om at vokse på rækkehusmarkedet for professionelle investorer.

En af Nordens største ejendomsudviklere NREP og Nordens største husbygger HusCompagniet har indgået en ny Totalentrepriseaftale om opførelse af 23 DGNB Guld-certificerede tryghedsboliger i forbindelse med et friplejehjem i den nye bydel Troldebakkerne i Helsinge. Rækkehusene skal, ligesom friplejehjemmet, opføres på en i alt ca. 20.000 kvm grund, som Gribskov kommune sidste år solgte til NREP med henblik på byudvikling.

Den nye aftale med NREP er en vigtig milepæl for HusCompagniet, der i 2020 gik ind i markedet for rækkehuse til professionelle investorer:

”Vi ser et stort potentiale for os på rækkehusmarkedet, hvor vi drager nytte af de mange års viden og erfaringer, vi har opnået som markedsleder på privatmarkedet. Derfor er vi naturligvis også særdeles glade for, at en af landets største ejendomsinvestorer peger på os som leverandør af bæredygtige rækkehuse i et nyt og spændende byudviklingsprojekt. Vi glæder os til at gå i gang og leve op til tilliden, og ser potentialet til et godt og langvarigt samarbejde” siger Martin Ravn-Nielsen, administrerende direktør i HusCompagniet.

Også hos bygherren NREP er der tilfredshed med aftalen:

”Vi stiller høje krav til vores udviklingsprojekter, herunder bæredygtighed, og derfor også til vores samarbejdspartnere, som spiller en vigtig rolle i eksekveringen af vores visioner. Det gælder også i Troldebakkerne, hvor friplejehjemmet og de nærliggende tryghedsboliger skal bidrage til at skabe et attraktivt nyt byområde med plads til alle generationer, lyder det fra Rikke Ulslev Degn, ansvarlig for projektudvikling af Care byggerier i NREP.

”Vi ser frem til et rigtig godt samarbejde med HusCompagniet, som også kommer til at ske i samspil med vores totalentreprenør på friplejehjemsprojektet på nabogrunden. Her vil vi i fællesskab bringe det bedste fra alle parter til projektet, som kan give et endnu bedre sammenhængende og attraktivt område” tilføjer Jonas Niebling, der er projektchef på projektet i NREP.

Tryghedsboliger opnår DGNB guldcertificering
NREP lægger i byggeriet af både friplejehjemmet og de 23 tryghedsboliger stor vægt på bæredygtighedskriterier som materialevalg, biodiversitet og sociale forhold. Målsætningen er også, at de 23 rækkehuse skal leve op til bæredygtigheds-certificering af guldstandard.

”De nye rækkehuse får certificeringen DGNB Guld, som tildeles byggerier, der lever op til ambitiøse bæredygtighedskrav. I HusCompagniet har vi især god erfaring med, at bæredygtige materialevalg og kvalitetsbyggeri kan gå hånd i hånd, og vi ser frem til at bruge den viden i opførelsen af de nye rækkehuse,” lyder det fra Søren Ravn, der er B2B-direktør i HusCompagniet.

Byggeriet af de 23 tryghedsboliger går i gang i juni 2022 og forventes at stå klar i april 2023.

Du kan læse mere om Troldebakkerne her: https://www.troldebakkerne.dk/

For yderligere information kontakt venligst:

Cristina Rønde Hefting, Chef for IR og presse i HusCompagniet, tlf. 51 96 23 14

HusCompagniet vokser i både omsætning og indtjening – og rekordstor profitabel ordrebog underbygger 2022-forventninger om fortsat vækst5.11.2021 12:02:59 CET | Pressemeddelelse

HusCompagniet fortsætter med at øge omsætning, og profitmarginerne er forbedret hen over året til trods for et udfordrende marked med pressede forsyningskæder, stigende materialepriser og mangel på håndværkere. Selskabet fastholder sine vækstambitioner for helåret, og med en ordrebog, der for første gang i selskabets historie runder 4 milliarder kroner, forventer selskabet fortsat vækst i både omsætning og indtjening i 2022.