
Hundespecialister hapser største Løvens Hule-luns nogensinde
De to iværksættere Mads Gleitze Smith og Christian Yding har på blot tre år skabt en blomstrende abonnementsforretning på hundemad og skræddersyede hundekostplaner. Det har netop sikret Vuffeli den hidtil største Løvens Hule-investering.

Serieinvestor Jan Dal Lehrmann løb i seneste udgave af Løvens Hule med 10 procent af virksomheden Vuffeli for tre mio. kroner. Vuffeli har siden 2018 opbygget et unikt univers for hundemad og individuelle hundekostplaner, og virksomheden beskæftiger allerede 30 medarbejdere og omsætter for et tocifret millionbeløb.
Vuffeli løser et reelt problem for både hunde og hundeejere, idet mere end 30 procent af de danske hunde lider af let til svær overvægt, som bl.a. skyldes fejlernæring. Det resulterer i sidste ende i en kortere levetid. Vuffeli bygger på en digital tilgang til udviklingen af hundekostplaner, og derfor skræddersys den enkelte hundeejers abonnement til lige præcis den hund, der er tale om.
- Rigtig mange hundeejere køber enten hundemad i supermarkedet eller stoler på anbefalingen fra deres dyrlæge. Vi er gået lidt mere analytisk til værks og har ansat kliniske eksperter i hundeernæring, der kigger på hver enkelt hund og dens unikke behov. Det har gjort det muligt for os at skabe et helt univers omkring hundemad og ernæring, og vi er indtil videre vokset noget nær eksponentielt. At vi ovenikøbet lander den hidtil største Løvens Hule-investering og vores drømme-mentor Jan Dal Lehrmann giver os endnu mere blod på tanden i forhold til den skalering, vi nu skal i gang med, siger Mads Gleitze Smith (27) og Christian Yding (32), der har læst Biomedical Engineering og Cand.merc. (it) på DTU og CBS.
Vuffeli pitchede en investering på 2,75 mio. kroner for fem procent af virksomheden, men Jan Dal Lehrmann endte altså med at købe 10 procent for tre mio. kroner.
- Vi glæder os til at være med på rejsen, og jeg mener faktisk, det er en vigtig opgave, Vuffeli er med til at løfte. De gør noget godt for hunde, der betyder så meget for rigtig mange familier, og hvis vi kan bidrage til at give hundene et sundere og bedre liv og ikke mindst skabe et abonnementsbaseret univers omkring hundens sundhed gennem hele livet, ser jeg et meget stort forretningsmæssigt potentiale i Vuffeli, siger den nyslåede medejer af virksomheden Jan Dal Lehrmann.
Det er Vuffelis egen algoritme, der er omdrejningspunktet for virksomheden. Algoritmen vurderer den enkelte hunds vægt, alder, race, aktivitetsniveau og skavanker, og på den baggrund sammensætter Vuffeli en plan for, hvordan hunden skal fodres og med hvilke mængder. Derefter modtager kunden én gang om måneden en nøje tilpasset portion hundemad, der laves af naturlige råvarer, som sikrer hunden alle nødvendige næringsstoffer gennem kosten. Sammensætningen af proteiner, kulhydrater, fedt, fibre, vitaminer og mineraler målrettes dermed den enkelte hund, så den får en sund hud og pels, en god fordøjelse og stærke led og knogler.
Med investeringen fra Lehrmann Ventures vil hele teamet bag Løven Jan Dal Lehrmann være med til at øge væksten og udbygge markedet for Vuffeli. Det ultimative mål er at få alle danske hundeejere som abonnenter, ligesom der ligger en stor opgave i at forsætte produktudviklingen og på sigt også indtage udlandet. Læs mere om Vuffeli på www.vuffeli.dk, hvor virksomhedens fodertest udgør fundamentet under anbefalingen til kostplanen for den enkelte hund.
Nøgleord
Kontakter
Christian Yding, Co-founder, Vuffeli, m: 20 12 20 15 / cy@vuffeli.dk
Jan Dal Lehrmann, CEO, Lehrmann Ventures, m: 40 43 41 13
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, m: 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk
Jacob LangeManaging DirectorLange PR
Tlf:20763020Tlf:20763020jacob@langepr.dkBilleder


Information om Lange PR
Følg pressemeddelelser fra Lange PR
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lange PR
LendNow vil skabe ny lejeplads for alt mellem himmel og jord7.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
LendNow har udviklet en ny platform, der fremover skal gøre det ultra nemt for os danskere at udleje og leje værktøj, elektronik, havemøbler og rengøringshjælp af hinanden. Dermed kan alt det, der alligevel kun bliver brugt nogle få gange om året, få nyt liv og indgå i en mere cirkulær økonomi, og samtidig kan brugerne udveksle eksperthjælp og viden på kryds og tværs af alt mellem himmel og jord.
Nye farver markerer skifte i danskernes indretning7.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dansk indretning er kendt for sine stramme linjer og afdæmpede farver, men nu dukker de stærke farver imidlertid mere og mere op i boligindretningen og markerer et sceneskifte i hjemmet.
Løvens Hule-investering skal gøre græs til guld24.2.2022 20:40:00 CET | Pressemeddelelse
DM Greenkeeping har gjort det til sit speciale at skønhedsbehandle selv de mest triste danske græsplæner, så de efter kort tid står som et flot mørkegrønt græstæppe. Konceptet fik i seneste afsnit af Løvens Hule Jan Dal Lehrmann og Jesper Buch til at investere millioner i virksomheden.
Bland-selv-iskaffe sikret to mio. kroner i Løvens Hule17.2.2022 21:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tre unge iværksættere har på blot to år slået hul på Bilka, Netto og Føtex med en serie af iskaffe i forskellige smagsvarianter, som man selv kan blande derhjemme. I kulissen venter COOP, Rema1000, Sverige og Tyskland, og allerede i år stiler Cool Creative Company mod at ramme en omsætning på 20 mio. kroner. Det fik i seneste afsnit af Løvens Hule Jacob Risgaard til at investere to mio. kroner for 25 pct. af virksomheden.
Soldaterkammerater henter millioninvestering i Løvens Hule10.2.2022 20:59:00 CET | Pressemeddelelse
De to stiftere og tidligere krigsveteraner Anders Kjærgård Nielsen og Emil Luther Jensen står sammen med deres forretningspartner Haris Bejtić bag virksomheden Muscle House, der sælger kosttilskud, træningstøj og -udstyr. De har netop fået 1,25 mio. kroner fra Christian Arnstedt i Løvens Hule, og kapitalindsprøjtningen skal bl.a. bruges til at videreudvikle private label og indtage nye markeder i udlandet. Målet er en omsætning på 200 mio. kroner om blot tre år.