HUMMEL ØGER FOKUS PÅ ESPORT OG INDGÅR NYT PARTNERSKAB MED FRANSK STORHOLD

Efter flere år som tøjsponsor for det danske esporthold Astralis udvider hummel nu sit fokus i den populære gamingindustri med et nyt sponsorat fra øverste hylde.
Det danske sportsbrand har nemlig underskrevet en treårig aftale med det franske storhold Team Vitality, der betyder, at hummel bliver den officielle tøjsponsor og vil udstyre holdet med spillertrøjer, sko og performance wear til både træning og kamp.
Med det nye partnerskab får hummel samtidig mulighed for at øge deres tilstedeværelse inden for esportsbranchen, og det er noget, der vækker stor begejstring hos hummel CEO, Allan Vad Nielsen:
”Der er ingen tvivl om, at esport fortsat er en voksende industri. Ikke kun når det kommer til aktive spillere og fanfællesskaber, men også på det tilhørende merchandise marked. Derfor er vi utrolig stolte over at kunne slå os sammen med Team Vitality, som er blandt de bedste i verden og nyder godt af en massiv fanskare i både Frankrig og resten af verden,” udtaler Allan Vad Nielsen og fortsætter:
”Vi er meget imponeret over Team Vitalitys præstationer og professionalisme i hele organisationen, og vi ser frem til at udvikle vores samarbejde til gavn for begge parter i de kommende tre år.”
Hos Team Vitality ser man hummel som den ideelle tøjpartner til at starte et nyt kapital, og ifølge CEO og medstifter, Nicolas Marer, skal det nye samarbejde bruges til at opnå nye højder på den internationale scene.
”Vi er glade for at kunne byde hummel velkommen som Team Vitalitys nye tøjsponsor for de næste tre år. Hummel er en stærk spiller på markedet, og deres fokus på kvalitet og innovation passer perfekt til vores hold. Vi glæder os til at skrive ny historie sammen omkring vores fælles værdier, og vi vil gøre vores bedste for at få samarbejdet til at skinne igennem i de største internationale turneringer,” udtaler Nicolas Marer.
Det nye partnerskab mellem hummel og Team Vitality træder i kraft fra 1. januar 2023 og løber til udgangen af 2026.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum