hummel indleder utraditionelt samarbejde med prisvindende ungdomsteater. Vil sammen bekæmpe homofobi i dansk fodbold
I forbindelse med forårets debat om homofobi i dansk fodbold besluttede hummel at tage yderligere initiativ til at støtte ideer og projekter, der aktivt og konstruktivt kan være med til at bekæmpe homofobi i fodboldens verden.
Via sociale medier inviteredes alle interesserede til at byde ind med tiltag, der kan være med til at fremme en god, tolerant og respektfuld tone på lægterne.
hummel har nu gennemgået de indkomne forslag og har besluttet, at midler fra FIGHTS THAT MATTER-puljen skal gå til Teaterforeningen HiLS DiN MOR’s og Teatret Masken’s projekt med at udvikle forestillingen OFFSIDErettet mod 12-18 årige.
Nye midler i brug for at nedbryde tabuer
”Vi har igennem årene afviklet mange kampagner og initiativer til støtte for LGBT+ sagen. Vi har arbejdet med regnbue-design på trøjer i samarbejde med forskellige klubber, produceret regnbue-anførerbind, sponsoreret trøjer til Pride, støttet LGBT+ hold osv. Vi føler, at tiden er inde til at gå mere utraditionelt til værks for at få sparket gang i debat og dialog på en helt ny måde. Derfor faldt valget på HiLS DiN MOR’s inspirerende og nytænkende projekt”, fortæller Ulrik Feldskov Juul, der er ansvarlig for hummel’s Company Karma projekter.
Vinderprojektet skabes af unge. For unge.
“Forestillingen OFFSIDE! sætter fokus på homofobi i fodboldverdenen og udvikles med afsæt i 3 ugers workshops med 8. klasse elever fra hele Lolland og Falster, hvor de unges tanker omkring homofobi og diskrimination i sportsverdenen og deres hverdag efterfølgende omsættes til et teaterstykke af en tilknyttet dramatiker. Når forestillingen er færdigproduceret, inviteres eleverne til at overvære OFFSIDE! på Teatret Masken i Nykøbing Falster, hvor den spiller i 4 uger i foråret 2021. Derefter opføres forestillingen på et teater i København under EuroGames 2021 og World Pride 2021. HiLS DiN MOR tager forestillingen på turné rundt på skoler og teatre i Danmark, hvor der vil være eftersnak med de unge om forestillingens tematikker”, fortæller Jesper Frølund Hansen, HiLS DiN MOR. Han fortsætter ”Vi er meget glade for at hummel bakker op om projektet og er sikre på at forebyggende arbejde er vejen frem mod at mindske de tabuer og den diskrimination som florerer i fodboldverdenen”.
hummel satser på dialog og græsrodsarbejde
”HiLS DiN MOR’s projekt er helt i tråd med vores grundtanker om, hvordan sport kan være med til at ændre verden til det bedre”, fortsætter Ulrik Feldskov Juul. ”Vi tror på konstruktiv dialog og netop dét forhold, at forestillingen tager afsæt i de unges egne erfaringer og oplevelser med homofobi, tror vi, er vejen frem, når det handler om at fremme tolerance og respekt.”
hummel og HiLS DiN MOR vil i den kommende tid arbejde på at invitere andre relevante parter fra dansk fodbold og LGBT+ organisationer med i udviklingen af projektet.
Yderligere information om samarbejdet fås ved henvendelse til Ulrik Feldskov Juul ufj@hummel.dk eller Jesper Frølund Hansen info@hilsdinmor.dk Læs mere om FIGHTS THAT MATTER på hummel.dk/fights-that-matter.
Billeder
Information om Hummel
hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
hummel indgår historisk aftale med MLS Next Pro klub14.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har underskrevet en historisk samarbejdsaftale med den amerikanske fodboldklub Carolina Core fra MLS Next Pro, som betyder, at hummel bliver det første sportsbrand udover Adidas til at blive en del MLS-systemet siden dets start i 1996.
hummel lancerer eksklusiv sneaker i samarbejde med europæiske storklubber5.12.2023 08:37:07 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop løftet skøret for den nye VM78 CPH MS x Pro Clubs Sneakers, en eksklusiv fortolkning af den ikoniske VM78-silhuet designet specifikt til et udvalg af hummels største fodboldklubber i Europa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum