Luger

HUGORM : ’TRO, HUG & KÆRLIGHED’ - NYT ALBUM & EFTERÅRSTOUR 2022

HUGORM: ’TRO, HUG & KÆRLIGHED’ NYT ALBUM & EFTERÅRSTOUR 2022

HUGORM startede året med tre stort set udsolgte koncerter i København og Aarhus, og nu løfter trioen sløret for efterårets live-aktiviteter i form af en omfattende efterårsturné der er opkaldt efter bandets kommende andet studiealbum; ’TRO, HUG & KÆRLIGHED’, som udkommer til oktober inden tour start. Bandet udsender første single ”HIMMELJUICE” den 27. maj.

HUGORM har i de 5 år de har eksisteret ikke befundet sig i hi på noget tidspunkt. Der er kun kommet mere fart og flere farver på den mangfoldige palet, hvilket ikke mindst kommer til udtryk, når de står i øjenhøjde med publikum til koncerterne. HUGORMs shows stikker i mange forskellige, kreative retninger undervejs, og for dem der har set bandet live, hersker der ingen tvivl om, at man som publikum får frirum til at rase og rense ud. Live-anmeldelserne taler deres tydelige sprog og bl.a. GAFFAs anmelder kaldte Hugorm ”På grænsen til det sindssyge” - (5 stjerner).

TRO, HUG & KÆRLIGHED er Hugorm i sit mest ærlige, inderlige og blodige hjørne. Sange der brækker ribben og slår hul i brystkassen, så der er direkte adgang til det hjerte der slår og tvivler og elsker. Et hjerte der gerne vil i kontakt og som tager på landevejen for at komme det. Som bandet selv udtaler:

Vi kan næsten ikke vente med at komme ud på scenerne og stå overfor Hug Army med de her sange. Det bliver en voldsom og hidtil uset kombination af bevægelser: En lussing OG en kildetur OG en krammer på én gang.

TRO, HUG & KÆRLIGHED TOUR starter torsdag 27. oktober på Portalen i Greve, snor sig hen over Fyn og Jylland og slutter året af med et kæmpe HUG i VEGA, Kbh. den 27. december.

TRO, HUG & KÆRLIGHED’ EFTERÅRSTOUR 2022:

tor 27 okt Greve, Portalen

fre 28 okt Roskilde, Gimle

lør 29 okt Holbæk, Elværket

tor 03 nov Vejle, Bygningen

fre 04 nov Silkeborg, Kedelhuset

lør 05 nov Kolding, Godset

tor 10 nov Sønderborg, Sønderborghus

fre 11 nov Esbjerg, Tobakken

lør 12 nov Randers, Turbinen

fre 18 nov Køge, Tapperiet

lør 19 nov Birkerød, MantziusLive

tor 24 nov Herning, Fermaten

fre 25 nov Aalborg, Skraaen

lør 26 nov Hanstholm, Hanstholm Hallerne

tor 01 dec Svendborg, Borgerforeningen

fre 02 dec Odense, Posten

lør 03 dec Aarhus, Train

tir 27 dec København, Store VEGA

Billetsalget starter fredag 29. april via luger.dk.

HUGORM – highlights

Sidste år bed HUGORM sig for alvor fast i de danske musikelskere efter udgivelsen af albummet ”KOM VI FLYGTER” fra slut 2020. Bl.a. kunne man i efteråret opleve dem på deres storslåede ”REJSDIGOP”-tour rundt i landet, og Simon Kvamm, akkompagneret med resten af HUGORM på flere fortolkninger, tonede frem på TV2 i årets sæson af ”Toppen Af Poppen”. Alle de bedrifter og succeser i forbindelse med albummet ”KOM VI FLYGTER” cementerede HUGORMs popularitet, da de stod med to nomineringer ved Danish Music Awards 2021 i kategorierne ”Årets Gruppe” og ”Årets Nye Livenavn”.

HUGORM leverede musik til den første sæson af Simon Kvamms sadcom tv-serie ”GURU”, og eksperimentet med at kombinere dyster musik med komisk drama fortsætter, når HUGORM med udgangspunkt i sangene fra TRO, HUG & KÆRLIGHED lægger musik til seriens anden sæson, som udkommer sidst på efteråret på DRTV og DR2.

HUGORM hjemmeside med tour og merchandiseshop: https://hugorm.org/

HUGORM SoMe: https://www.instagram.com/hugorm_dk/ // https://www.facebook.com/hugormdk

Credit: Territorium

Information om Luger

Luger
Frederiksberg Allé 3

Luger er et af Skandinaviens førende booking, koncert- og festivalarrangører. Vi arrangerer koncerter med både lokale og internationale artister i hele Europa, samt en række festivaler i Sverige.

Følg pressemeddelelser fra Luger

Flere pressemeddelelser fra Luger

Den nye, unge popartist Emely giver sin allerførste headliner koncert11.5.2022 11:05:00 CEST | Nyhed

Emely på Ideal Bar (VEGA) Torsdag 8. september 2022 Den nye, unge popartist Emely giver sin allerførste headliner koncert d. 8. september på Ideal Bar i København. Emely kommer fra en musikerfamilie, og derfor har hun været involveret i sang- og tekstskrivning, siden hun var et barn. Hendes tekster handler primært om håbløs forelskelse og hendes musik bevæger lytteren til fantasi popunivers med elektroniske elementer. I efteråret 2021 spillede hun support for Phlake, og hun er blevet taget rigtig godt imod, af både publikum såvel som anmeldere: ’’Det er pop af den polerede slags med internationalt vingefang i sådan en grad, at det er svært ved at begribe, at artisten har kunne gå under radaren indtil nu. Seks numre leveres med stor selvsikkerhed og endnu større talent. Det er dog absolut afsluttende track "Precious Time", der i særdeleshed får mig til at spidse ører og spå straks-succes. Koncerten kan klinge ud efter 22 minutter. Jeg hader at slutte på en kliché, men det er vel på sin

Kind Mod Kind annoncerer deres to første headliner shows i Aarhus og København til oktober4.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kind Mod Kind annoncerer deres to første headliner shows i Aarhus og København til oktober Det tre måneder gamle band, Kind mod Kind, har indtil nu kun udgivet debutsinglen ’Du Gør Mig Blind’, men har allerede formået at skabe alvorlig røre i den musikalske andedam, hvilket har resulteret i en P3s Uundgåelige, en ottende plads på den officielle danske airplay chart samt anmelder-roser. Deres første to koncerter har også været et tilløbsstykke og det blev nødvendigt at afvise skuffende koncertgængere i døren, grundet fuld kapacitet og nu er det vist ogsa° ved at være tid til at fodre ilden med ny musik. Fredag 13. maj udkommer anden single ‘Jeg Går Amok’, en festhymne til de evige sommernætter, hvor musikken pulserer i takt med at solen står op på ny. Igen spiller kontrasten i forsangeren Julius’ lyse falset en gennemgående rolle, når han med sin blide røst bestemt fortæller lytteren at “baby, du skal danse lige til jeg siger stop”. Kind mod Kind kan inden deres efterårskoncerter bl.a.

Den texanske Americana singer/ songwriter Shakey Graves kommer til Pumpehuset.20.4.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SHAKEY GRAVES SPECIAL GUEST: S.G. GOODMAN PUMPEHUSET 1. NOVEMBER 2022 Den texanske Americana singer/ songwriter Shakey Graves kommer til Pumpehuset. Alejandro Rose-Garcia, også kendt som Shakey Graves, er en Americana singer/ songwriter fra Austin, Texas. Han begyndte at lave musik i 2007 og udgav sit debutalbum ’Roll the Bones’ i 2011. Det var dog først med ’And the War Came’ fra 2014 og sangen ’Dearly Departed’ at Shakey Graves gik fra ”kult-act” til etableret artist. Med sine Texas-rødder og akustisk guitar-drevet musik blev han udråbt som Best Emerging Artist til 2015 Americana Music Awards. Gennem karrieren har han dog udviklet sig til også at omfavne indie-genren. Som inspirationskilder nævnens bl.a. The Beatles, Harry Nilsson, Elliott Smith, Beck circa One Foot in the Grave, Broken Social Scene, Built to Spill, m.fl. Til november tager han sin guitar og dybe sange med til Pumpehuset. Billetpriser: 195 kr. + gebyr Billetsalget starter fredag 22. april kl. 11.00 via luger.dk og ti

Lykke Li annoncerer show i Store VEGA til efteråret.20.4.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VEGA og Luger præsenterer LYKKE LI STORE VEGA 19. OKTOBER 2022 Lykke Li annoncerer nyt album, og dertilhørende efterårs-tour, hvor hun igen kan opleves i Store VEGA. Lykke Li er klar med anden single ’HIGHWAY TO YOUR HEART’ fra hendes kommende visuelle album ’EYEYE’. Sammen med sangen har hun også udgivet en visuel del som er instrueret af Theo Lindquist. Lyt HER og se HER. Efter udgivelsen af den første single ’NO HOTEL’, giver Lykke Li med den nye single ’HIGHWAY TO YOUR HEART’ endnu en forsmag på hvad fans kan forvente på albummet ’EYEYE’. Lydbilledet, som Lykke Li brugte månedsvis på at forfine, står endnu tydeligere på dette track, lige fra fuglelydende til de rå vokaler. Alt var optaget i hendes hjem i L.A. uden klik, hørtelefoner og digitale instrumenter. “Night falls, it rains, I wake up alone” synger Lykke Li blødt, og fremkalder den sårbarhed som hun er blevet så kendt for. Sidste måned udgav Lykke Li en bid af den visuelle del af ’EYEYE’ (se den HER). Med udgivelsen af ’HIGH