Huawei

Huawei modstår amerikansk pres og leverer solidt årsregnskab

På trods af massivt amerikansk pres har Huawei stadig flere 5G-kontrakter end nogen anden virksomhed verden over. 91 i alt, 47 af disse i Europa. Årets resultater blev præsenteret på den netop overståede pressekonference fra Shenzhen, Kina, hvor journalister så med fra hjemmekontorer verden over. Imod alle odds har Huawei i 2019 præsteret en omsætning på 822,26 mia kr. (19,1 pct. stigning) og en bundlinje på 60 mia. kr.

Huawei har i 2019 etableret netværksløsninger i svært tilgængelige og tyndt befolkede områder på tværs af 50 lande, der nu giver mobilt internet til flere end 40 mio. mennesker. 700 byer og 228 ’Fortune Global 500’-virksomheder har valgt Huawei som partner i deres digitale transformation. Og Huawei har lanceret verdens kraftigste AI-processer nogensinde, Ascend 910, der kan bruges til modeltræning af kunstig intelligens. Dette er blot nogle af Huaweis milepæle i 2019, som har været stærkt præget af modstand fra den amerikanske præsident.

- 2019 var et helt særligt år for Huawei, og det er ingen hemmelighed, at vi har været og stadig er under enormt pres udefra. Vi har arbejdet benhårdt for at opnå den tillid og respekt, som vores kunder viser os nu, og det er lykkedes Huawei at skabe værdi på trods af benspænd. Vi har en solid forretning, som vi kan være stolte af, fortæller Eric Xu, Huaweis Rotating Chairman.

Huaweis største forretningsområder er fortsat end-to-end 5G-løsninger og salg af smartphones. 91 5G-kontrakter og 240 mio solgte smartphones er det blevet til i 2019, og resultatet er med til at sikre, at virksomheden stadig investerer en stor del af omsætningen i forskning og universitets-samarbejder: 15.3 pct., altså 126,1 mia. kr., af omsætningen bliver det til. Ét eksempel er danske Aalborg Universitet, som Huawei for nylig har forlænget sit samarbejde med.

Mere end 574,47 mia. kr. er nu investeret i forskning i løbet af de seneste 10 år, og Huawei har ingen planer om at ændre på den strategi.

- Verden omkring os bliver kun mere kompliceret, og vi bliver nødt til konstant at forbedre vores produkter og services og kæmpe for et åbent innovationsmiljø. Kun sådan kan vi til fulde få glæde af de muligheder, som digital tranformation og kunstig intelligens giver, slutter Eric Xu, Huaweis Rotating Chairman.

• Huaweis carrier forretningsenhed, der bl.a. rummer 5G, omsatte i 2019 for 284,08 mia. kr. (3.8%pct. stigning)
  • Huaweis enterprise forretningsenhed, som hjælper virksomheder og organisationer med digital transformation, omsatte for 85,88 mia. kr. i 2019 (8.6% pct. stigning).
  • Huaweis consumer forretningsenhed, som rummer alt fra smartphones til tablets og wearables, omsatte i 2019 for 447,42 mia. kr. (34 pct. stigning).

Alle regnskaber i Årsrapporten for 2019 er blevet gennemgået af KPMG, en af verdens fire største revisionsvirksomheder. Huaweis Årsrapport for 2019 kan downloades her: https://www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2019

Information om Huawei

Huawei
Støberigade 14
2450 København SV

Om Huawei

Huawei blev grundlagt I 1987 og er i dag en af verdens førende virksomheder inden for informations- og kommunikationsteknologisk infrastruktur og smarte enheder. Vores mål er at bringe den digitale verden til alle mennesker, hjem og organisationer, for at vi skabe en fuldt forbundet, intelligent verden.

Huaweis end-to-end katalog af produkter, løsninger og services er både konkurrencedygtige og sikre. Gennem åbent samarbejde med partnere i vores økosystem, skaber vi vedvarende værdi for vores kunder. Herved hjælper vi mennesker med at skabe et rigt liv både i hjemmet, men også ved at inspirere til innovation i alle typer af organisationer.

Hos Huawei kredser vores innovation om vores kunders behov. Vi investerer kraftigt i grundforskning, og koncentrerer vores indsats om at lave teknologiske gennembrud, der driver verden fremad. Vi har næsten 194.000 medarbejdere, og vi operer i mere end 170 lande og regioner, hvor vi servicerer mere end 3 mia. kunder på verdensplan. Huawei blev grundlagt in 1987, og er en privat virksomhed, der er 100% ejet af medarbejderne. Besøg os på www.huawei.com/en/ for mere information.

Følg pressemeddelelser fra Huawei

Flere pressemeddelelser fra Huawei