Huawei

Huawei laver stor patentlicenseringsaftale med vigtig leverandør til bilindustrien

Huawei har tegnet en patent licenseringsaftale med en leverandør til den tyske bilgigant Volkswagen, om brug af flere af Huaweis essentielle 4G-patenter. Patentlicenseringsaftalen skal bruges til trådløst udstyr i biler.

Aftalen er Huaweis hidtil største af sin slags i bilindustrien.

”Da vi er en innovativ virksomhed, ejer vi en portefølje af patenter til trådløs teknologi, som har stor værdi for bilindustrien. Vi er glade for, at nøgleaktører i industrien anerkender værdien af denne teknologi. Vi tror, at denne patentlicenseringsaftale vil kunne komme kunder verden over til gode, ” sagde Song Liuping, Chief Legal Officer hos Huawei.

Huawei estimerer, at mere end 30 millioner køretøjer vil blive underlagt de patenter, som patentlicenseringsaftalen omfatter.

I løbet af de sidste tyve år har Huawei indgået mere end 100 patentlicenseringsaftaler med internationale virksomheder fra Europa, USA, Japan og Sydkorea.

Xukun JiHuawei Technologies (Denmark) ApS/Public Affairs and Communications Department

Kontakt venligst VP of Communications Xukun Ji pr. mail for pressehenvendelser og spørgsmål relateret til pressemeddelelser.

xukun.ji@huawei.com

Information om Huawei

Huawei
Støberigade 14