Huawei

Huawei lancerer program for kvindelige udviklere

Huawei lancerer i dag det globale program HUAWEI Women Developers, der skal fremme vækstlaget af kvindelige udviklere verden over, som udvikler applikationer og værktøjer til tech-industrien.

Hensigten med programmet er, at få flere kvinder til at kaste sig ud i teknologisk innovation ved at udstyre ansøgerne til programmet med flere muligheder ift. karriere- og kompetenceudvikling i tech-branchen.

Programmet er åbent for alle kvindelige udviklere over hele verden, hvor man kan tilmelde sig online. Ansøgere kan tilmelde sig alt fra netværks-sessioner til kurser og vidensdelingsseminarer.

”Vi mener, at kvinder i stigende grad vil komme til at præge den teknologiske innovation. Vi håber, at HUAWEI Women Developers-programmet vil kunne hjælpe flere kvinder med at udvikle deres talenter og unikke værdi samtidig med, at vi giver dem muligheder for at demonstrere lederskabsevner, ” siger Huawei Senior Vice President, Chen Lifang ifm. lanceringen af initiativet.

”Vi ved, at vi kommer til at mangle folk med tekniske kompetencer i fremtiden, og vi ved at teknologier har det med at udvikle sig bedst, når folk med forskellige baggrunde arbejder på at udvikle dem sammen. Derfor er det vigtigt for os, at vi får flere kvinder til at arbejde med at udvikle teknologi,” siger Xukun Ji, talskvinde for Huaweis danske afdeling.

”Det er vores klare holdning, at vi skal have flere kvinder ind i tech-branchen, så derfor håber vi, at vi med dette initiativ har søsat et projekt, der kan have en positiv indvirkning på, hvordan teknologien udvikler sig på en måde, der giver mening for alle”, afslutter hun.

Med initativet Huawei Women Developers er det Huaweis håb, at programmet vil blive brugt og betraget som et værdifuldt fællesskab for kvindelige udvikler både offline og online.

Selvom programmet er Huaweis nyeste initiativ på området, har virksomheden dog allerede lanceret digital kompetence-træning for kvinder i flere lande, bl.a. Irland, Argentina, Bangladesh, Kenya og Sydafrika.

Også i programmet Seeds for the Future, hvor studerende på STEM-uddannelserne deltager i kurser, og som også ad flere omgange har været afholdt i Danmark, er omkring 30% af de studerende på verdensplan kvinder.

HUAWEI Women Developers er nu åbent for ansøgere, og der kan ansøges her.

Information om Huawei

Huawei