Hovedsponsor forlænger aftalen med Super GT

Coronakrisen har ændret mange retningslinjer og procedurer, men én ting er, som det plejer: OK vil fortsat være navnesponsor for Super GT Danmark. Serien skifter dog navn til denne sæson, hvor det officielle navn på klassen er OK Oktan 100 Super GT Danmark.
”Det betyder selvfølgelig meget for os, at OK og vores sponsorer stadig er med. Det er jo ikke billigt at beskæftige sig med motorsport, og man er afhængig af sponsorer, så jeg tror, at 20/21 kan blive et svært år for motorsporten,” forklarer Tom Pedersen, der er promotor for klassen og ejer af Padborg Park.
Loyal sponsor
Parternes samarbejde begyndte med OK Mobil 1 Legend Car Cup i 2012. Samarbejdet blev udvidet i 2015, da Tom Pedersen fik supertourisme-bilen til Danmark, der i dag er blevet til Super GT. Det danske energiselskab har hele tiden ønsket at fortsætte engagementet som sponsor i denne sæson.
”Navnesponsoratet OK Oktan 100 betyder rigtig meget for os, fordi det giver os mulighed for at promovere vores produkt. Her er der et miljø med mange dygtige mennesker, der i den grad har fokus på ydelse og performance, og det passer perfekt med vores højoktanprodukt, siger OK's markedschef, Torben Didia Rasmussen.
Stærkt felt på Facebook
COVID-19 har dog andre konsekvenser for sæsonens serie. De planlagte otte afdelinger er skåret ned til fem. Og årets første løb, som bliver kørt på Padborg Park søndag d. 5. juli, er lukket for tilskuere.
”Der er skarpe retningslinjer for overhovedet at få lov til at køre et lukket løb, så det bliver lidt specielt. Men vi har et stærkt felt, så der bliver kamp til stregen,” fortæller Tom Pedersen.
De mange fans kan i stedet glæde sig over, at alle afdelinger i sæsonen kan ses på Facebook og Youtube, hvor de kan se stærke navne som Mikkel Mac, Ronnie Bremer, Ole Petersen og Christian Sørensen kæmpe om dyrebare point i kampen om mesterskabet.
Nøgleord
Billeder

Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
- OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
- Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
- OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Beskyt dig mod el-svindlere: Sådan undgår du næste svindelforsøg19.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Energiselskabet OK advarer om falske opkald, mails og sms’er fra svindlere, der forsøger at narre elkunder til at afgive personfølsomme oplysninger. Her får du gode råd til, hvordan du undgår og håndterer svindelforsøg.
Juletravlt ved ladestanderne: Sådan bliver turen bedre med god ladeskik18.12.2025 06:50:00 CET | Pressemeddelelse
Det er blevet nemt at lade elbilen over hele landet, men juledagene byder på ekstra travlhed ved ladestanderen. Læs her, hvordan både du og dine medbilister kommer godt til juledestinationen. Små justeringer gør en stor forskel.
Dyre klimakvoter har sendt elprisen og danskernes elregning op i 202516.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
2025 bliver for danske elkunder samlet set et år med dyrere strøm end sidste år. Det skyldes især store prisstigninger på markedet for CO₂-kvoter. Også næste år kan fossile kraftværker skabe betydelige udsving i elpriserne.
Almindelige elbilister skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig8.12.2025 06:47:24 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange elbilsejere betaler dyrt for opladning. Det gælder især elbilister med fri opladning på abonnement. Nye beregninger viser, at man som almindelig elbilist skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig.
Vi oplever lige nu den længste periode uden negative elpriser siden energikrisen5.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Man skal flere måneder tilbage for at finde den seneste time med en elpris under nul. Det skyldes især minimal blæst og sol i Nordeuropa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
