Hør radio via din musiktjeneste

Musikstreaming og radiolytning smelter sammen, når alle danskere med musiktjenester fra YouSee og Telmore nu kan lytte til DR’s radiokanaler via deres musikapp – og tilføje deres yndlingssange direkte fra radioen til playlisten.

Danskerne elsker både at streame musik og lytte til radio, og nu udvider Danmarks anden- og tredjestørste musiktjeneste streaminguniverset og integrerer DR’s radiokanaler direkte i deres musik-app. Det giver danskerne en unik mulighed for at samle musikstreaming og radiolytning i en enkelt app og skaber en helt ny form for interaktion med musikproduktet.

”YouSee Musik er den andenstørste musiktjeneste her i landet og med så mange danskere ombord, er det oplagt at udbygge tjenesten med de mest populære danske radiokanaler, så vores kunder for fremtiden kan nøjes med at åbne én app. Danskerne lytter i gennemsnit til radio næsten to timer om dagen, og vi kender nok alle følelsen af at lytte til en sang i radioen, som man bare må høre en gang til. Nu kan man med et enkelt klik tilføje sangen fra radioen til sin playliste i YouSee Musik,” fortæller Kasper Ørtvig, mobildirektør i YouSee.

Musiktjenesterne fra YouSee og Telmore er udelukkende målrettet danske forbrugere, og man har derfor et særligt fokus på danskernes musikforbrug og på at skræddersy tjenesten til netop dette publikum. Hos YouSee er musiktjenesten en del af alle mobilpakker, og her kan man se, at de kunder, der bruger tjenesten, også er mere loyale. Kasper Ørtvig er derfor overbevist om, at det vil skabe stor værdi hos brugerne og en helt særlig musikoplevelse, når de mere end 30 mio. musiknumre nu udvides med DR’s kanaler, som allerede udgør 72 pct. af radiolytningen i Danmark.

Hos Telmore, der bl.a. har musiktjenesten som en del af deres play-løsning, er musik-appen i forvejen den mest populære og brugte underholdningstjeneste hos kunderne, og her forventer man, at den nye funktion vil gøre appen endnu mere populær.

”Vi kan se på både forbrug, brugerundersøgelser og kundefeedback, at Telmore Musik er ekstremt populær. Hver dag tuner mange tusinder ind på appen og lytter til deres yndlingsmusik. Derfor er jeg også overbevist om, at vores mange musikglade kunder vil tage godt imod den nye funktion, der gør musikoplevelsen endnu bedre,” fortæller Jens Grønlund, direktør for Telmore.

Også hos DR er man glad for samarbejdet med to af landets største musiktjenester og muligheden for at give radiolytterne en platform, hvor radiokanaler og musikstreaming kan interagere og berige hinanden.

”Samarbejdet er interessant for os, fordi vi styrker radioens rolle som musikformidler. Mange hører radio og bliver inspireret til at lytte til nye artister og bands, herunder særligt danske, og nu kan de gemme de gode numre og få større glæde og nytte af DR’s kanaler,” siger Gustav Lützhøft, radiochef i DR.

Danskernes radiolytning

• Samlet set udgjorde radiolytningen 1 time og 51 minutter i 2017, i 2016 var det 1 time og 56 minutter.
  • I 2017 var det 92 procent af befolkningen, der hørte radio i løbet af en uge, hvor tallet var 93 procent i 2016.
  • DR’s andel af radiolytningen i Danmark udgjorde i 2017 72 procent.

Kilde: DR Medieforskning

Om YouSee Musik og Telmore Musik

Med YouSee Musik og Telmore Musik får du fri adgang til over 30 millioner musiknumre på din mobil, tablet, PC eller Sonos. Ingen forstyrrende reklamer, kun de nyeste hits og de største artister.

Du kan vælge musik inden for alle genrer – fra klassisk til hård metal, og der kommer hele tiden nye numre og kunstnere til listen.

Lav dine egne playlister, lyt til andre brugeres playlister eller vælg blandt det store udvalg af redaktionelle playlister.

For at få YouSee Musik eller Telmore Musik, skal du være kunde hos YouSee eller Telmore. Læs mere på yousee.dk/mobil eller telmore.dk.

Du skal muligvis opdatere din musik-app for at få radiokanalerne ind i app’en.

TDC Group: Digitale konflikter skader unges sammenhold6.9.2018 07:00pressemeddelelse

Den hårde tone på nettet har stor betydning for de unges trivsel – også i den fysiske verden. Og det kalder på skærpet opmærksomhed, siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC Group, som optakt til Ungdommens Folkemøde d. 6.- 8. september i Valbyparken. Her afholder TDC Group sammen med ENIGMA- Museum for post, tele og kommunikation, Børns Vilkår og Danske Skoleelever debatter og workshop under overskriften ”Fællesskab i en digital verden”.

90’er mobiler lever endnu30.7.2018 07:48pressemeddelelse

Med alle de muligheder, der er på en moderne smartphone, kan det virke mærkeligt. Men ikke desto mindre holder nogle danskere stadig fast i deres gamle mobiltelefon tilbage fra 90’erne. Således viser data fra TDC Groups mobilnet, at der i juni blev registreret 521 aktive mobiltelefoner fra før år 2000. Det er især mobiler fra finske Nokia, der stadig bliver benyttet. Otte af mobilerne i top-10 er produceret af Nokia. Top-10 over 90’er telefoner i TDC Groups mobilnet: 1. Nokia 6150 (1998) 2. Nokia 5110 (1998) 3. Nokia 6150-Ex (1998) 4. Nokia 3210 (1998) 5. Nokia 6081/NME-2A (1997) 6. Motorola International 2700 (1998) 7. Motorola MC2-41B12 (1998) 8. Nokia 6090 (1999) 9. Nokia 6110 (1997) 10. Nokia 7110 (1999) Hos YouSee er produktchef Niels Pedersen, der arbejder med indkøb af mobiler, ikke overrasket over, at det er Nokias mobiler, der dominerer. - Nokia var kongen, da mobiludviklingen for alvor tog fart sidst i 90’erne, og vi så nye funktioner på telefonerne som eksempelvis sms-ordbog