Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Odense

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Odense, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI Fynsbustur for lokale politiske kandidater i Odense Kommune

Vi kører fra Odense Rådhus, Flakhaven 2 fredag den 27. oktober kl. 7.00.

Se programmet i vedhæftede pdf.

På turen besøger vi virksomhederne H.J. Hansen Genvindingsindustri A/S og Lars Broe Rustfri Stål A/S, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her i Odense. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis Odense Kommune også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når Odenses virksomheder møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent Allan Munch Mortensen, amo@di.dk, tlf.: 3083 1077 eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 2124 4702.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk

De fynske kommuner er flyvende i DI-undersøgelse3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Det går generelt forrygende med de fynske kommuners service og hjælp til de lokale virksomheder, viser årets DI-undersøgelse af det lokale erhvervsklima i 93 danske kommuner. I år er hele tre fynske kommuner i top 10 på DI’s liste over erhvervsvenlighed - sidste år var der kun Middelfart. De fynske kommuner har dermed fortsat sidste års generelle fremgang. Fyn markerer sig som et seriøst vækstområde og slår med længder de sjællandske kommuner, når det gælder at tilbyde virksomhederne mulighed for udvikling og vækst. - Vi skal på Fyn være rigtig stolte af, at vi nu har fået tre fynske kommuner op i top 10 på DI’s liste. Foruden Middelfart er det nu også Nyborg og Nordfyn. Endelig er det positivt, at Odense Kommune holder en relativ pæn placering til sammenligning med landets øvrige storbykommuner. Kort sagt er det en stor fornøjelse at slå op og læse i undersøgelsen Lokalt Erhvervsklima 2018, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark. I alt går seks ud af otte fynske kommuner frem i DI’s