Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Odense

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Odense, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI Fynsbustur for lokale politiske kandidater i Odense Kommune

Vi kører fra Odense Rådhus, Flakhaven 2 fredag den 27. oktober kl. 7.00.

Se programmet i vedhæftede pdf.

På turen besøger vi virksomhederne H.J. Hansen Genvindingsindustri A/S og Lars Broe Rustfri Stål A/S, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her i Odense. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis Odense Kommune også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne løser.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når Odenses virksomheder møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent Allan Munch Mortensen, amo@di.dk, tlf.: 3083 1077 eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 2124 4702.

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk