Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Horsens, Esbjerg, Vejle og Sønderborg

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Esbjerg, Sønderborg, Horsens og Vejle, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI Sydvestjylland, DI Sønderjylland, DI Trekantområdet og DI Horsens bustur for lokale politiske kandidater i Horsens, Esbjerg, Vejle og SønderborgKommuner.

Bussen er i Horsens Kommune den 27. oktober, Esbjerg og Vejle Kommune den 30. oktober og Sønderborg Kommune den 31. oktober.

Se programmet for de enkelte besøg i vedhæftede pdf’er

På turen besøger vi bl.a. virksomhederne Brimas A/S og Danish Crown i Horsens, Vestfrost og Blue Water i Esbjerg, Elektro-Isola A/S og Lantmännen Cerealie i Vejle samt Petersen Tegl og Lodam Industries i Sønderborg, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her i kommunerne. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvisHorsens, Esbjerg, Vejle og Sønderborg kommuner også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunerne. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når de møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt
DI Sønderjylland: Konsulent Gordon Trier Holm, gth@di.dk tlf.: 2949 4606
DI Horsens: Konsulent Nikolaj Pilgaard, nipi@di.dk, tlf.: 3377 3902
DI Sydvestjylland og DI Trekantområdet: Chefkonsulent Johan H. Pedersen jhp@di.dk tlf.: 3377 3781 (Esbjerg og Vejle) eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 21244702.