Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Guldborgsund, Næstved og Slagelse kommuner

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI Lolland-Falster, DI Sydsjælland og DI Vestsjælland samler politiske kandidater fra alle partier i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder i Guldborgsund, Næstved og Slagelse Kommune.

Pressen inviteres med på

DI Lolland-Falsters, DI Sydsjællands og DI Vestsjællands bustur for lokale politiske kandidater i Guldborgsund, Næstved og Slagelse Kommune.

Bussen er i Guldborgsund Kommune og Næstved Kommune den 1. november og Slagelse Kommune den 2. november.

Se programmerne for de enkelte besøg i vedhæftede pdf’er.

På turene besøger vi virksomhederne Hardi International A/S, Nordic Sugar Nykøbing, Emerson Automation Solutions, Ardagh Glass Denmark A/S, Viminco A/S, Harboes Bryggeri A/S og Frese Group A/S, hvor politikere og virksomhedsledere skal debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job i kommunen. Det er en både vigtig og nødvendig dialog, for et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er afgørende, hvis kommunen også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne står for.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når virksomhederne fra de tre kommuner møder de lokale politiske kandidater.