Hop på DI Bussen med lokale politikere og virksomhedsledere, når den besøger Aarhus, Silkeborg, Randers og Horsens

Virksomheder og erhvervspolitik - hvad har det med kommunalvalg at gøre? Tag med og få svaret, når DI bussen på sin vej rundt i Danmark besøger Aarhus, Silkeborg, Randes og Horsens, hvor den samler politiske kandidater fra alle partier i en stor bus sammen med direktører og ledere fra de lokale virksomheder.

Pressen inviteres med på

DI’s bustur for lokale politiske kandidater i Aarhus, Silkeborg, Randers og Horsens kommuner

Bussen er i Silkeborg onsdag den 25. oktober, Aarhus den 26. oktober, Randers den 26. oktober og i Horsens den 27. oktober

Se programmerne for de enkelte besøg i vedhæftede pdf.

På turen besøger vi bl.a. virksomhederne SPX Flow Technology i Silkeborg, Terma i Aarhus, DermaPharm A/S i Randers og Danish Crown i Horsens. Her skal politikere og virksomhedsledere debattere - og frem for alt inspirere hinanden til at bane vejen for flere private job her. Det er en både vigtig og nødvendig dialog. Et godt samarbejde mellem erhvervslivet og politikerne er nemlig afgørende, hvis de østjyske kommuner også i fremtiden skal have råd til at give borgerne den bedste service i de børnehaver, skoler og ældrecentre, som bliver ivrigt debatteret i valgkampen frem mod kommunalvalget den 21. november.

Vækst og investeringer kommer med stærke konkurrencedygtige virksomheder, der skaber arbejdspladser i kommunen. Og politikerne kan gøre en stor forskel lokalt ved at sørge for, at virksomhederne får en god service, når de henvender sig på kommunekontoret – og at de har gode muligheder for at få de medarbejdere, de har brug for. Men det kræver også, at vejene er fremkommelige, at busser og tog kører regelmæssigt og til tiden, og at kommunens skatter og afgifter er konkurrencedygtige for nu blot at nævne nogle af de vigtige opgaver, kommunerne står for.

Det er alle sammen emner, som vil blive taget op i DI bussen og ude på virksomhederne, når virksomhederne fra de fire kommuner møder de lokale politiske kandidater.

For tilmelding og yderligere oplysninger kontakt:
Aarhus: Chefkonsulent Michael Jul-Nørup Pedersen, e-mail mjnp@di.dk, tlf.: 2924 7009
DI Randers/Norddjurs: Konsulent Gordon Trier Holm, e-mail gth@di.dk, tlf.: 2949 4606
DI Silkeborg: Chefkonsulent Hanne M. Lassen, e-mail haml@di.dk, tlf.: 5136 3166
DI Horsens: Konsulent Nikolaj Pilgaard, e-mail nipi@di.dk, tlf.: 2128 8584
eller pressekoordinator Helen Jensen, heje@di.dk, tlf.: 21244702

DI: Udsigt til flere i job end før krisen – højeste antal job nogensinde9.11.2017 10:59pressemeddelelse

DI forventer, at antallet af arbejdspladser i løbet af det næste år vil slå den hidtidige rekord fra 2008, så vi når det højeste antal job nogensinde. Danmark har samtidig udsigt til den højeste økonomiske vækst i 10 år. Siden 2013 er der skabt 160.000 arbejdspladser, og DI regner med yderligere 30-40.000 nye jobs det kommende år. Det fremgår af DI’s nye økonomiske prognose, som offentliggøres i dag.