Honning bruges ikke længere kun som sødemiddel

Gennem mange år er honning et populært sødemiddel at bruge til mange forskellige ting, men sådan er det ikke kun længere. Honning har nemlig mange flere egenskaber end man lige skulle gå og tro, og disse egenskaber kan bruges til meget andet end blot at være et sødemiddel.

Honning som hudpleje

Gennem forskning er der blevet bevist, at man kan lave forskellige typer honning afhængig af hvilke blomster og planter bierne har adgang til. Derfor kan man i et kontrolleret miljø få honning, som indeholder specifikke enzymer, som kan være med til at desinficere og forhindre infektioner.

Virksomheden Revamil har udarbejdet deres egne hudplejeprodukter, hvor de har gjort netop dette. Produkterne er udarbejdet med honning, som bliver produceret i et kontrolleret miljø, hvor Revamil sikrer, at de nødvendige enzymer kommer i honningen. Med dette kontrollerede miljø har de derfor udarbejdet et hudplejeprodukt, som man kan bruge på hverdagens små rifter, hudafskrabninger, sår og forbrændinger.

Sådan virker Revamil

Revamil er som sagt et hudplejeprodukt, som er udarbejdet med honning der indeholder bestemte enzymer, som er desinficerende og som forhindrer infektion. Derfor kan man bruge Revamil til hverdagens små uheld, hvor man blot skal påføre en lille smule Revamil, og efterfølgende tage plaster på.

Ved at bruge produktet, sikrer man, at der ikke kommer infektion i såret på en naturlig måde, samtidig med, at det er sundt for huden, det påføres på. Hertil er det dog vigtigt at pointere, at produktet kun må bruges op til tre gange dagligt på det samme område. Derudover skal man efter 30 dages brug holde en kort pause. Dog burde ingen sår fortsat være åbne efter 30 dage, hvorfor man bør søge læge, hvis dette er tilfældet.

Hospitaler har længe kendt til honnings helende effekt

På trods af, at det lyder meget nyt for gennemsnitsdanskeren, så har læger, sygeplejersker og de danske sygehuse længe kendt til den helende og antibakterielle virkning i medicinsk honning. Derfor kan det være, at du tidligere er blevet behandlet med medicinsk honning, uden du har været klar over det.

Det kan virke spøjst, at der ikke tidligere er blevet informeret om medicinsk honning fra læger og sygeplejersker, hvis det fungerer så fantastisk som det siges at gøre.

Ønsker du selv at prøve Revamil, så kan du finde det på deres hjemmeside revamil.dk, hvor du også kan finde yderligere informationer og vejledning til produktet.