Hold hovedet koldt i sommervarmen

Sommersolen gør os glade, men også dovne. Vi dagdrømmer om strand og kølige drinks, og får mindre fra hånden på jobbet. Ifølge Arbejdstilsynet bør temperaturen på kontoret ikke overstige 22 grader. Derfor kan en ventilator være en god investering.
Dyson Cool

Det vrimler med glade smil og store isvafler i den danske sommersol. Men de lange solskinsdage har en bagside. De fleste døjer med varmen på arbejdspladsen. Tøjet klistrer og energien er på nulpunktet.

De høje indendørs temperaturer er et reelt problem, som kan give både utilpashed og påvirke effektiviteten. Arbejdstilsynet anbefaler, at temperaturen på arbejdspladsen holdes på mellem 20 og 22 grader, og den må aldrig være højere end 25 grader under normale klimaforhold. Det kan være noget nær umuligt at overholde, når solen skinner på vinduer og facader dag efter dag.

Derfor kan det være en god ide at investere i en ventilator. Der findes mange forskellige ventilatorer på markedet - både bord- og gulvmodeller. Det er en god ide at tjekke ventilatorens støjniveau og ventilationskraft, før man vælger. Nogle er støjsvage, men har lav blæsekapacitet. Andre blæser kraftigt, men larmer til gengæld meget.

En af de mere ikoniske ventilatorer er Dyson Cool. Det er den eneste ventilator på markedet uden roterende blade. Luften dannes i foden og sendes i en jævn strøm ud i rummet gennem den runde ring. Det bladfri design betyder, at ventilatoren er meget sikker i brug og nem at rengøre.

Den usædvanlige ventilator fås i sort/nikkel og hvid/sølv som både bord- og gulvmodel. Den styres med en trådløs fjernbetjening og har 10 forskellige indstillinger.

Hvis indeklimaet på kontoret tørster efter en ventilator, skal man ikke vente for længe. Salget af ventilatorer plejer nemlig at stige med antallet af soltimer og varmegrader.

Jacob Lange, Managing Director
Lange PR – Public Relations & Kommunikation
Nordvestvej 31, DK-9000 Aalborg
M: jacob@langepr.dk
W: www.langepr.dk

Dyson Cool

Dyson er en verdensomspændende teknologivirksomhed, som står bag en lang række banebrydende produkter. Mest kendt er Dysons poseløse støvsugere, men også på områder som ventilatorer, luftrensere, luftfugtere, varmeblæsere, håndtørrere og hårtørrere sætter virksomheden nye standarder, både i forhold til funktion og design. Dysons produkter sælges i over 70 lande, og virksomheden rundede allerede i 2013 50 mio. solgte maskiner. Hovedsædet ligger i England. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, Magasin Kgs. Nytorv og på nettet på www.dyson.dk.