H.K.H. Kronprinsen bliver VM-protektor

Hans Kongelige Højhed Kronprinsen bliver endnu en gang protektor for en håndboldslutrunde i Danmark – denne gang for kvindernes VM i december.

H.K.H. Kronprinsen har sagt ja til at blive protektor for det 22. verdensmesterskab i kvindehåndbold, som spilles i Danmark i december 2015.

I en alder af blot ni år foretog Kronprins Frederik lodtrækningen til herrernes VM i 1978 i Danmark, og siden har Kronprinsen ved en lang række arrangementer beæret dansk håndbold med sin tilstedeværelse – ikke mindst ved mesterskaberne de seneste år.

Sidst de danske håndboldkvinder spillede en slutrunde på hjemmebane, ved EM i 2010, var det med Kronprinsen som protektor, ligesom det var tilfældet ved herrernes EM 2014 i Danmark, og nu tilfalder æren altså endnu engang dansk håndbold.

Det er en stor glæde og en endnu større ære for Dansk Håndbold Forbund som arrangør, at det igen har været muligt at få den fornemme opbakning og blåstempling af et håndboldmesterskab på hjemmebane.

”Det har en helt enormt stor betydning, at vores idrætsinteresserede Kronprins endnu en gang viser sin opbakning til dansk håndbold. For os i Dansk Håndbold Forbund er det ikke alene en stor ære, det indeholder også en afgørende signalværdi – ikke alene over for hele håndbold-Danmark men også for håndboldsporten på internationalt plan,” udtaler DHF’s generalsekretær, Morten Stig Christensen.

Fakta om VM
- VM spilles 5.-20. december