HK Danmark får ny forbundssekretær

Fra den 1. august er Marianne Heide ny forbundssekretær i HK Danmark. Hun afløser Villy Dyhr, der 1. maj tiltrådte som administrerende direktør i Akademikernes A-kasse.
Marianne Heide tiltræder som ny forbundssekretær i HK Danmark.

Fagforbundet HK Danmark har ansat ny forbundssekretær. Marianne Heide kommer fra en stilling som sekretariatschef i Teknisk Landsforbund, hvor hun har været de sidste fem år. Tidligere har Marianne været administrations- og personalechef i FTF og var inden da i FOA. Forbundsformand i HK Danmark, Kim Simonsen, ser frem til samarbejdet.

- Jeg er sikker på, at Marianne Heide er den helt rette til at fortsætte den rivende udvikling, HK er inde i. Hun skal være med til at skabe fremtiden for både medlemmer og medarbejdere, så de kan være med til at forme de digitale arbejdspladser og et arbejdsmarked i hurtig forandring. Marianne Heide kender fagbevægelsen og kommer med nye perspektiver på udviklingen i HK, siger han.

Marianne Heide er uddannet cand.jur. fra Aarhus Universitet i 1991 og har en master i ledelse fra CBS. Hun overtager stillingen fra Villy Dyhr, der efter ti år som forbundssekretær  tiltrådte stillingen som administrerende direktør i Akademikernes A-kasse den 1. maj i år.

Kontakt:
Eske Vinther-Jensen, Chef for Politik og Presse, HK Danmark.
Mail: eske.vinther-jensen@hk.dk

Marianne Heide tiltræder som ny forbundssekretær i HK Danmark.