Hjørring Kommune sætter fokus på demens
2.9.2019 10:00:00 CEST | Hjørring Kommune | Pressemeddelelse

Hjørring Kommune vil i uge 39 åbne dørene til en række kommunale institutioner, invitere til foredrag og aktiviteter. Formålet med arrangementet er ikke kun at udbrede viden om demens, men også oplyse om de mange muligheder der er for at leve et trygt og aktivt liv med demens.
"Vidensfestivalen giver borgere med demens samt deres pårørende en mulighed for at lære mere om hvordan man opnår den bedste livskvalitet - hvad end det er gennem kommunale- og foreningstilbud eller blot ved at blive oplyst", udtaler en af arrangørerne, Dorthe Rueskov Andersen.
Vidensfestivalen starter på Alzheimers foreningens Huskedag den 21. september 2019 og har i år et særligt fokus på det at være pårørende. I seks af kommunens største byer; Hjørring, Hirtshals, Sindal, Vrå, Tårs og Løkken vil der stå medarbejdere klar til at give råd og vejlede om demens og de kommunale tilbud samt fortælle mere om, hvad ugen byder på.
I løbet af ugen vil du bl.a. kunne høre foredrag fra tidligere sygehuspræst, Ruth Østergaard Poulsen, besøge kommunens demensby, komme i biografen til en særforestilling, høre fortællinger fra pårørende og meget mere.
Læs mere og se programmet på www.vidensfestival-demens.dk.
Nøgleord
Billeder
Links
Information om Hjørring Kommune
Hjørring Kommune er med sine knap 64.000 indbyggere den næst største kommune i Nordjylland. Du finder os centralt placeret i Vendsyssel og dermed i centrum af Skandinavien og Nordeuropa. Klik dig videre og bliv meget klogere på Hjørring Kommune.
Følg pressemeddelelser fra Hjørring Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hjørring Kommune
Direktør i Hjørring Kommune bliver ny kommunaldirektør i Rebild26.6.2026 10:25:30 CEST | Pressemeddelelse
Vicekommunaldirektør og direktør for Kultur, Teknik og Miljø i Hjørring Kommune, Bettina Hedeby Madsen, har fået nyt job og tiltræder 1. august 2026 som kommunaldirektør i Rebild Kommune. Dermed siger Hjørring farvel til en erfaren leder, der gennem mange år har sat et stort præg på kommunen.
Fodbold for piger fejres, når fire nordiske U17-pigelandshold gæster Hjørring23.6.2026 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Til august samles nogle af Nordens største fodboldtalenter i Vendsyssel, når Hjørring Kommune sammen med Frederikshavn Kommune og DBU er værter for en international venskabsturnering for U17-pigelandshold.
Seks nye partnere styrker klimaarbejdet i Hjørring Kommune16.6.2026 13:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Klimapartnerskabet i Hjørring Kommune vokser og tæller nu 75 virksomheder og organisationer, der aktivt bidrager til den grønne omstilling.
Naturmødet 2026 sendte klart signal: Nu skal grøn trepart og naturbeskyttelse levere30.5.2026 16:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol, fyldte telte og markante uenigheder: Naturmødet 2026 viste igen, at naturen både samler og splitter Danmark – og at behovet for handling er rykket tættere på.
Naturmødet 2026 åbnet: Fra grønne planer til konkret handling28.5.2026 15:41:06 CEST | Pressemeddelelse
Til tonerne fra Nordjysk Pigekor blev Naturmødet 2026 i dag officielt skudt i gang af fungerende minister for Grøn Trepart Jeppe Bruus.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

