Hjerneforsker lærer sydøstjyske ledere om robusthed

Som leder er det nødvendigt at opbygge en mental styrke og robusthed for at kunne navigere i en stresset hverdag. Derfor vil Lederne Sydøstjylland på en konference give nye perspektiver og værktøjer til de lokale ledere, så de får styrke til at holde hovedet koldt i en hverdag med fart på. Konferencen om robusthed finder sted onsdag den 20. april i DGI-huset Vejle klokken 13.

Kjeld Fredens er hjerneforsker og adj. professor ved Aalborg Universitet. I de sidste 35 år har han forsket i menneskers tanker og handlinger, og på den baggrund kan han på konferencen give ledere konkrete værktøjer til at gøre hverdagen mindre kompleks og bruge den mentale styrke til at blive mere robust.

TV-vært og psykologisk manipulator Jan Hellesøe fra TV-programmet ”Fuckr med dn hjrne” på DR3 er ekspert i at vide, hvad der foregår i folks hjerner. Han vil gå bagom og fortælle ledere, hvordan hjernen fungerer, og hvordan man kan træne den til at blive stærkere, så man også tænker mere positivt.

Afdelingsformand for Lederne Sydøstjylland Bent Walter Jensen kan se et rigtig godt match i oplægsholderne:

- Jeg kan se på oplægsholdernes kompetencer, at vi har fundet et rigtig godt match til denne her konference. Jeg håber og tror på, at når de sydøstjyske ledere tager hjem fra konferencen, så har de en helt ny værktøjskasse, de kan bruge til at være stærkere i hverdagen. Det er jo ikke kun i Sydøstjylland, men i hele landet, at flere og flere opgaver lander på lederens bord. Det skal vi forsøge at hjælpe hinanden med at komme igennem med en god robusthed, siger Bent Walter Jensen.

Konferencen i DGI-byen Vejle er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Bent Walter Jensen
Lederne Sydøstjylland
E-mail: bent.w.jensen@lederne.dk

Anita Clausen og Nicolai Fiil