Hjerneforsker lærer lokale ledere om robusthed

Som leder er det nødvendigt at opbygge en mental styrke og robusthed for at kunne navigere i en stresset hverdag. Derfor vil Lederne Storstrømmen på en konference give nye perspektiver og værktøjer til ledere i Vest- og Sydsjælland samt Lolland-Falster, så de får styrke til at holde hovedet koldt i en hverdag med fart på. Konferencen om robusthed finder sted onsdag den 6. april på Zealand Business College i Næstved klokken 13.

Kjeld Fredens er hjerneforsker og adj. professor ved Aalborg Universitet. I de sidste 35 år har han forsket i menneskers tanker og handlinger, og på den baggrund vil han på konferencen give ledere konkrete værktøjer til at gøre hverdagen mindre kompleks og bruge den mentale styrke til at blive mere robust.

Cand. psyk., coach og lektor Jens Hansen har udviklet en særlig coachingteknik, som bruges ved frømandskorpset. Den teknik kan hjælpe ledere til at udvikle deres evne til at blive resultatorienteret og selvmotiveret. Han vil gøre ledere kloge på, hvad der kræves for at tænke klart i en presset hverdag.

Afdelingsformand for Lederne Storstrømmen Helle Bjerregaard Andresen ønsker, at konferencen skal give de enkelte deltagere nogle gode værktøjer til hverdagens strabadser:

- Det er meget vigtigt, at man som leder kan bevare sit overblik, sit humør og sig selv i det daglige lederskab. Mange ledere oplever, at der både kommer pres fra egen chef og fra medarbejderne. Derfor ser jeg meget frem til, at de lokale ledere kan få nogle værktøjer med hjem til bedre at kunne stå imod, siger Helle Bjerregaard Andresen.

Konferencen på Zealand Business College i Næstved er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Helle Bjerregaard Andresen
Lederne Storstrømmen
Tlf.  2010 8919
E-mail: helle.andresen@lederne.dk