Københavns Kommune Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Hjælp til kriseramte virksomheder: Bliv stærkere på nettet

Del
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i København gør nu en særlig indsats for at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at overleve coronakrisen. Et gratis webinar skal gøre virksomhederne bedre til digital markedsføring på nettet.

Den aktuelle coronakrise rammer især små og mellemstore virksomheder (SMV´er) hårdt. Mange SMV’ere har oplevet at miste størstedelen af deres kunder, opgaver eller ordrer, og ingen kender en dato for, hvornår det vender.

Derfor rykker Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i København nu ud med digital nødhjælp til virksomhederne, så de kan blive bedre til at markedsføre sig selv og deres produkter på nettet.

Ved at deltage i fem gratis webinarer på Youtube hen over de næste to uger kan virksomhederne få vejledning, værktøjer og hverdagseksempler fra specialister og andre virksomheder, så de bedre kan udnytte, at kunderne er blevet mere digitale end nogensinde før.

”Når nu vi alle sammen sidder derhjemme og handler på nettet i øjeblikket, så er det klart, at det må få en række virksomheder til at overveje, om de digitalt er til stede på den rigtige måde. Situationen er hård, men også en mulighed for at kigge på sin virksomhed med andre briller. Så jeg tror på, at det her webinar kan være et lille skridt i en positiv retning ud af coronakrisen, når virksomhederne får flere digitale værktøjer og mere viden om markedsføring online”, siger beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard (V).

200 interesserede virksomheder
Kickoff på det første webinar er fredag den 3. april.

Foreløbig har mere end 200 virksomheder tilkendegivet, at de vil følge forløbet, hvor man kan vælge at deltage i få eller alle webinarer.

”De seneste uger viser, at mange forbrugere og borgere har ændret adfærd og flokkes på nettet for at købe ind, deltage i virtuel undervisning og endda virtuelle gudstjenester. Om det vil fortsætte på den anden side, ved vi ikke, men der er ingen tvivl om, at i morgen er langt mere digital end i går. Jeg håber, at så mange virksomheder som muligt vil tage imod tilbuddet og være nysgerrige på deres muligheder for at opruste digitalt”, siger Cecilia Lonning-Skovgaard.

Fakta

  • Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune arrangerer i samarbejde med vækstportalen IVÆKST onlineforløbet ”Din Digitale Virksomhed”, der er målrettet små og mellemstore virksomheder.
  • Det er delt op i fem gratis webinarer á 2 timers varighed på YouTube frem til den 15. april 2020 med forskellige temaer.
  • Deltagelse kræver ingen tilmelding, og webinaret er åben for alle
  • Læs mere om forløbet her: https://ivaekst.dk/din-digitale-virksomhed

Nøgleord

Kontakter

Pressechef Claus Bøggild på 22828437 / jw9k@kk.dk

Information om Københavns Kommune Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Københavns Kommune Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen



Følg pressemeddelelser fra Københavns Kommune Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Københavns Kommune Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Offentliggørelse af whistleblowerordningens konklusionsrapport om forhold i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen26.4.2023 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som led i varetagelsen af whistleblowerordningen har Borgerrådgiveren i Københavns Kommune modtaget og fulgt op på i alt syv indberetninger vedrørende forhold i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Indberetningerne blev modtaget i perioden 26. januar til 25. februar 2022. De syv indberetninger angik forhold med relation til den daværende beskæftigelses- og integrationsborgmester. Citat fra Henrik Lund, administrerende direktør i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune: ”Jeg er glad for, at vi nu har fået undersøgt de forhold, der tidligere har fundet sted i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Rapporten rejser kritik af blandt andet forskelsbehandling og et hårdt og dårligt arbejdsmiljø, som ikke har været sundt, og som ikke skulle have fundet sted. Det er vigtigt, at vi i forvaltningens nuværende ledelse kigger på, hvad vi i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen kan lære af det forløb, som whistleblowerordningens rapport afdækker, så

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye