Historisk strandhotel har fået ny ejer

Freja ejendomme har solgt det historiske strandhotel i Vejers, der har rødder tilbage til 1927. Køber er Hvidbjerg Strand Feriepark, der med købet erhverver sig et strandhotel med en unik beliggenhed på Vestkysten.

Strandhotellet i Vejers

Ny ejer af Vejers Strandhotel er Hvidbjerg Strand Feriepark, som i dag driver campingplads, hytteudlejning, strandhotel og strandvillaer i Blåvand ved Vesterhavet.

Det historiske strandhotel, der kan dateres helt tilbage til 1927, ligger i udkanten af Vejers med en helt unik beliggenhed i første række ud mod Vesterhavet og kun ca. 100 meter fra stranden. Strandhotellet er smukt placeret i klitlandskabet med frit udsyn og med sand, marehalm og Vesterhavets brusen lige udenfor døren.

Carsten Rasmussen, direktør i Freja ejendomme siger: “Vejers Strandhotel er en helt særlig ejendom, ikke kun for os som sælgere, men i høj grad også for de lokale i Vejers. Strandhotellet er en kendt og vigtig institution i hele lokalområdet og derfor har det for os været vigtigt, at finde den helt rigtige køber, der kan løfte arven og fortsætte med at skabe liv på den flotte adresse. At drive et strandhotel er ikke helt ligetil og det kræver et indgående kendskab til en meget sæsonbetonet branche”.

Den nye ejer kommer med mange års erfaring i at skabe den helt rigtige oplevelse for turister. I 2016 fik Hvidbjerg Strand Feriepark som den første campingplads i Danmark Campingrådets fineste udmærkelse, Superior, og i 2018 modtog de som den første campingplads 6 stjerner.

Steen Slaikjær, medejer af Hvidbjerg Strand Feriepark siger: “Vi er utrolig stolte over at være den nye ejer af en af Vestkystens bedste adresser. Vi har meget spændende planer for stedets fremtid og for os er det afgørende, at de kommer til at yde den smukke beliggenhed retfærdighed. Vi tror på, at Vejers går en rigtig spændende tid i møde som en populær turistdestination båret frem af øgede investeringer og flere turister. Vi glæder os utrolig meget til at blive en aktiv del af Vejers fremtid”.

Fotokreditering af alle vedhæftede billeder: Esoft

Fakta om Hvidbjerg Strand Feriepark

Hvidbjerg Strand Feriepark driver campingplads med tilhørende faciliteter, hytteudlejning samt strandhotel og strandvillaer i særklasse. I 2016 fik Hvidbjerg Strand Feriepark som den første campingplads i Danmark Campingrådets fineste udmærkelse, Superior, og i 2018 modtog de som den første campingplads 6 stjerner. Hvidbjerg Strand Feriepark ejes af familien Slaikjær, der også ejer Feriekompagniet Blåvand, der udlejer ca. 500 feriehuse i og omkring Blåvand.

Strandhotellet i Vejers
Område strand
Område ved strand

Freja Ejendommes portefølje består af meget forskellige ejendomme. Vi sælger alt fra fyrtårne, fængsler og fredede byhuse til sygehuse, kaserner og større udviklingsarealer. Freja Ejendomme belyser og udvikler ejendomme med fokus på at skabe grundlag for ny anvendelse. Vi lægger vægt på at arbejde visionært og helhedsorienteret, og har fokus på økonomi, kvalitet, arkitektur og bæredygtighed. Det gør vi ud fra en overbevisning om, at det både giver kommercielle og samfundsmæssige gevinster. Via vores store indsigt i ejendomsmarkedet finder vi den rette køber og sørger for en professionel handel med fokus på godt købmandskab. Freja ejendomme A/S er et aktieselskab ejet af den danske stat og har en professionel bestyrelse med baggrund i ejendomsbranchen og finanssektoren.